
Analiza opracowana na podstawie bieżących wyników dotyczących rejestracji samochodów nowych i używanych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, a także z Ministerstwa Finansów. Przygotowany komentarz prezentuje przyczyny zachodzących na rynku zmian, uwzględniając również wpływ szeroko rozumianej gospodarki.
W analizie uwzględniono m.in. ceny paliw i kursy walut, działania rządu i ich wpływ na rozwój rynku, a w szczególności proponowane i wdrażane zmiany w systemie podatkowym, oddziaływanie czynników zewnętrznych, takich jak import samochodów używanych, politykę cenową producentów oraz prowadzone przez nich akcje promocyjne.
Rynek samochodów nowych analizowany jest z uwzględnieniem podziału na marki popularne i marki premium. Uwzględniany jest też podział segmentacyjny rynku, w tym zdefiniowana przez IBRM Samar segmentacja cenowa.
Analiza raportu przyniesie odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
Dodatkowo raport przynosi również odpowiedź na podstawowe pytania dotyczące rynku sprowadzanych samochodów używanych, w tym:
Wszystkie dane prezentowane są w postaci wykresów i tabel. Raport przygotowywany jest tylko w wersji polskiej i stanowi część oferty komercyjnej IBRM Sama