1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne
Komentarze ekspertów

Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne

2 min

Cyprian Osowski, dyrektor marketingu Continental Opony Polska: Rynek opon zimowych w Polsce od lat jest największym segmentem, co potwierdza, że Polacy nadal preferują specjalne ogumienie na zimowe warunki. Nie można natomiast przeoczyć dynamicznego wzrostu zainteresowania oponami całorocznymi. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż opon wielosezonowych w Polce podwoiła się.
© Continental

Opony zimowe nadal pozostają kluczowym wyborem w regionach, gdzie zimy są bardziej surowe i warunki drogowe trudniejsze. W tym segmencie widoczny jest szczególnie duży wzrost zainteresowania oponami UHP (Ultra High Performance, czyli opony o rozmiarze 18” wzwyż). Udział tego segmentu w oponach zimowych praktycznie również podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. Jest to odpowiedź na coraz większą liczbę nowoczesnych samochodów o wysokich osiągach, które wymagają specjalistycznego ogumienia, zapewniającego maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę w zimowych warunkach. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Opony całoroczne stają się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla kierowców głównie z większych ośrodków miejskich, zwłaszcza w obliczu coraz łagodniejszych zim i zmieniającego się klimatu. Największe zainteresowanie tym segmentem widać również w grupie opon UHP (Ultra High Performance), a szczególnie w Premium UHP, który zyskał na znaczeniu dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony klientów flotowych oraz coraz bardziej dostępnej ofercie produktowej. 

Warto również zauważyć, że zmiany w preferencjach konsumenckich dotyczących opon idą w parze ze zmianą struktury wiekowej parku samochodowego. Coraz więcej kierowców, szczególnie tych, którzy jeżdżą nowymi, większymi samochodami, rozważa przejście na opony całoroczne. 

Zbliżający się czwarty kwartał, który tradycyjnie generuje ponad 30 proc. rocznej sprzedaży opon zimowych i całorocznych, będzie kluczowym momentem dla rynku. Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tymi produktami, zwłaszcza w segmencie premium. 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

„NaszEauto” – dlaczego nie spopularyzuje elektryków?#2

„NaszEauto” – dlaczego nie spopularyzuje elektryków?

Łukasz Andruszkiewicz, menadżer w Gekko Taxens: Od 3 lutego 2025 r. można składać wnioski o dofinansowanie do samochodów elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”, którego start ogłosił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Trudno jednak spodziewać się, by w obecnym kształcie nowy system istotnie przyczynił się do wzrostu liczby bezemisyjnych samochodów, które poruszają się po naszych drogach.