1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Nie pojedziemy dalej z pustym bakiem
Komentarze ekspertów

Nie pojedziemy dalej z pustym bakiem

3 min

Benjamin Krieger, sekretarz generalny CLEPA, Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych: Transformacja mobilności nie uda się bez realnych modeli biznesowych i przemysłu zakotwiczonego w Europie.
Zobacz także Cła USA uderzają w europejską motoryzację – Polska też na celowniku Zielona transformacja motoryzacji: szanse i wyzwania Europa potrzebuje wzrostu

Europa potrzebuje dziś silnej i konkurencyjnej bazy przemysłowej bardziej niż kiedykolwiek. W obliczu rosnących potrzeb sektora obronnego, nawoływań do strategicznej autonomii i lokalizacji łańcuchów dostaw, nie możemy ignorować faktu, że rzeczywistość gospodarcza pogarsza się w zastraszającym tempie. Najnowsze badanie CLEPA pokazuje największe straty zatrudnienia od czasu pandemii COVID-19, a nastroje wśród firm osiągnęły historyczne minimum. Niemal 60% dostawców części motoryzacyjnych wskazuje na negatywny wpływ niestabilności geopolitycznej, a 42% nie widzi szans na rentowność w 2025 roku. To prognoza, która powinna skłonić decydentów do refleksji — choć pogłębiająca się wojna handlowa z USA może nie dać na to czasu.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Umowa leasingu – wyczekiwana zmiana coraz bliżej#1
Przeczytaj

Umowa leasingu – wyczekiwana zmiana coraz bliżej

Anna Ziemnicka-Milej, adwokat i Partner w Gekko Taxens M. Sobońska-Szylińska i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Planowane zmiany dotyczące formy umowy leasingu wpisują się w długo wyczekiwany kompromis pomiędzy potrzebą cyfryzacji obrotu gospodarczego a koniecznością zachowania jego bezpieczeństwa. Forma dokumentowa, mająca zastąpić formę pisemną, nie daje stronom umowy całkowitej dowolności przy jej zawieraniu, ale bez wątpienia oferuje ona przedsiębiorcom dużo większą elastyczność.

Internet: negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy#2
Przeczytaj

Internet: negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: W procesie rekrutacji dla pracowników niezwykle istotne są opinie o miejscu pracy zamieszczane w przestrzeni publicznej, w szczególności na portalach poświęconych wpisom o pracodawcach. Co mają jednak zrobić ci ostatni, kiedy te wpisy szkodzą, a nie pomagają, a co najważniejsze – są nieprawdziwe, godzące w dobre imię działalności przedsiębiorcy?

Niepewna przyszłość branży motoryzacyjnej w obliczu wojny celnej#3
Przeczytaj

Niepewna przyszłość branży motoryzacyjnej w obliczu wojny celnej

Dariusz Kluz, prezes firmy Solvera, będącej członkiem Polskiej Grupy Motoryzacyjnej: Nałożenie przez Donalda Trumpa 25 proc. ceł na import samochodów i części do Stanów Zjednoczonych, wpłynie na spadek wolumenów, a co za tym idzie zmniejszenie zamówień na komponenty dla przemysłu motoryzacyjnego. W dalszej perspektywie będzie to oznaczało kolejne zwolnienia w zakładach produkcyjnych.

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów