1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Polska jest dla KGM strategicznym rynkiem
Wywiady

Polska jest dla KGM strategicznym rynkiem

Autor: Darek Balcerzyk

Darek Balcerzyk

4 min

Byung K. (BK) Lee, dyrektor ds. sprzedaży, odpowiedzialny za Europę oraz Amerykę Środkową i Południową: Zamiast po prostu zmienić nazwę, KGM ewoluuje w stronę marki, która spełnia oczekiwania dzisiejszych konsumentów. Jesteśmy przekonani, że ta transformacja uczyni nas silniejszym graczem w Europie.
Zobacz także Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa…

Dariusz Balcerzyk, IBRM SAMAR: W Europie marka KGM jest praktycznie nieznana, w przeciwieństwie do Ssangyonga, który po latach problemów zaczął być w ostatnich latach dostrzegany na europejskim rynku. Czy nie obawiacie się Państwo, że zmiana nazwy w tym momencie pociągnie za sobą wysokie koszty i potrzebę pracy od podstaw nad spopularyzowaniem nowej marki? 

Byung K. (BK) Lee, dyrektor ds. sprzedaży, odpowiedzialny za Europę oraz Amerykę Środkową i Południową: Zmiana nazwy marki zawsze stanowi wyzwanie, ale w KGM postrzegamy ją jako okazję do nowego początku i nowego poziomu wzrostu. SsangYong zbudował reputację w Europie dzięki swojemu charakterystycznemu wzornictwu i praktyczności, a KGM zobowiązuje się do kontynuowania tej spuścizny, wprowadzając jednocześnie bardziej nowoczesną i ambitną wizję.

Oczywiście stworzenie nowej marki wymaga czasu. Aby przyspieszyć ten proces, inwestujemy w rozległe kampanie marketingowe i brandingowe, aby zapewnić europejskim konsumentom możliwość doświadczenia podstawowych wartości KGM z pierwszej ręki. Dzięki innowacjom w projektowaniu, zaawansowanej technologii i silnemu skupieniu na jakości i obsłudze wzmocnimy naszą obecność i konkurencyjność na rynku.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Zamiast po prostu zmienić nazwę, KGM ewoluuje w stronę marki, która spełnia oczekiwania dzisiejszych konsumentów. Jesteśmy przekonani, że ta transformacja uczyni nas silniejszym graczem w Europie.

© IBRM SAMAR

Czym KGM zamierza się wyróżnić w Europie, do kogo będzie kierować swe modele?

KGM chce ugruntować swoją pozycję marki, która płynnie łączy wysokiej jakości wzornictwo z praktycznością. Zamiast konkurować wyłącznie ceną, będziemy oferować charakterystyczny styl, najwyższą jakość i zaawansowaną technologię, która – jestem tego pewien - znajdzie oddźwięk wśród europejskich klientów.

Naszym głównym celem będzie skupienie się na segmentach SUV-ów i pojazdów elektrycznych (EV/HEV), na które popyt stale rośnie. Celujemy w dwie kluczowe grupy: nabywców rodzinnych, którzy szukają niezawodnych, przestronnych i bezpiecznych pojazdów oraz młodszych konsumentów, którzy stawiają na nowoczesny design i najnowocześniejszą technologię.

Aby odnieść sukces w Europie, wzmocnimy naszą sieć obsługi posprzedażnej, będziemy ściśle współpracować z lokalnymi partnerami i wdrażać dostosowane strategie marketingowe. Dzięki tym działaniom chcemy budować zaufanie i stać się preferowanym wyborem dla europejskich kierowców. 

Jak postrzega Pan polski rynek w porównaniu do innych rynków europejskich?

Polska jest dla KGM bardzo strategicznym rynkiem w Europie. W porównaniu z innymi krajami europejskimi polscy konsumenci kładą duży nacisk na praktyczność i stosunek jakości do ceny, a także wykazują coraz większe zainteresowanie nowoczesnym wzornictwem i nowymi technologiami.

Ponadto rośnie popyt na wszechstronne pojazdy, takie jak SUV-y i pickupy. Dostrzegając ten trend, KGM będzie spełniać specyficzne potrzeby polskich konsumentów. Nasza oferta zapewnia równowagę między przystępnością cenową, trwałością pojazdu i innowacyjnością techniczną. 

Jak KGM zamierza wspierać polskiego importera i dealerów w walce o polskich klientów?

KGM w pełni angażuje się w zapewnienie długoterminowego sukcesu w Polsce poprzez ścisłą współpracę z naszymi lokalnymi partnerami. Nasze podejście nie polega tylko na sprzedaży pojazdów — chodzi o budowanie trwałej obecności marki i zagwarantowanie klientom wyjątkowych doświadczeń.

Prowadzimy otwarty dialog z naszym polskim dystrybutorem i dealerami, aby dostosować nasze strategie i dzielić się najlepszymi praktykami. Kluczowe inicjatywy obejmują wzmocnienie naszego wsparcia posprzedażowego, wdrożenie skutecznych kampanii marketingowych i zapewnienie silnego łańcucha dostaw w celu wydajnego zaspokojenia popytu.

Współpracując z naszymi polskimi partnerami, chcemy wzmocnić reputację KGM i zapewnić sobie stałą pozycję na rynku.

Czy Polacy różnią się od Koreańczyków pod względem preferencji przy zakupie samochodów?

Polscy klienci są bardzo podobni do klientów w Korei. Ich mentalność jest podobna. Dla jednych i drugich przy zakupie samochodu bardzo ważny jest praktyczny aspekt samochodu. Może wiąże się to z faktem, że oba narody miały podobną historię i w pewnym momencie musiały zaczynać budowę państwowości od samego początku. 

W ostatnich latach koreańskie firmy umocniły swą pozycję na światowym rynku motoryzacyjnym. Wcześniej podobną drogę przeszły koncerny japońskie, obecnie podążają nią firmy chińskie. Jak KGM postrzega chińską konkurencję, czy stanowi ona zagrożenie dla koncernów koreańskich?

KGM uważnie obserwuje szybki wzrost chińskich marek i zauważa ich agresywne strategie rynkowe, szczególnie w zakresie cen i wdrażania technologii. Wierzymy jednak, że sukces w dłuższej perspektywie nie polega tylko na konkurencyjności cenowej — chodzi o budowanie silnej tożsamości marki, dostarczanie wysokiej jakości produktów i zapewnianie klientom doskonałych wrażeń.

Historycznie rzecz biorąc, japońskie i koreańskie marki zyskały globalne uznanie dzięki ciągłej poprawie jakości i budowaniu zaufania. KGM podąża podobną ścieżką, koncentrując się na innowacjach, unikalnym wzornictwie i długoterminowej niezawodności, a nie na krótkoterminowej penetracji rynku. Podczas gdy chińskie marki kładą nacisk na szybką ekspansję, KGM stawia na zrównoważony wzrost i różnicowanie. Naszą strategią jest zapewnianie najwyższej jakości po przystępnej cenie, zapewniając europejskim klientom najlepszą kombinację wydajności, wzornictwa i serwisu.

Jak wyglądają plany sprzedażowe KGM w Europie i w Polsce w 2025 roku? Jakich nowości możemy się spodziewać?

Rok 2025 będzie dynamicznym i transformacyjnym rokiem dla KGM w Europie, w tym w Polsce. Przygotowujemy się do rozszerzenia naszej oferty o innowacyjne nowe modele, które odpowiadają zmieniającym się trendom konsumenckim.

Jednym z kluczowych kamieni milowych będzie wprowadzenie naszego pierwszego pojazdu HEV (hybrydowego), oznaczającego początek przejścia KGM na zrównoważoną mobilność. Ponadto planujemy wprowadzić na rynek zupełnie nowy elektryczny pickup (EV P/UP), zaspokajając rosnący popyt na przyjazne dla środowiska, a jednocześnie praktyczne samochody.

Oprócz elektryfikacji będziemy nadal rozszerzać naszą ofertę produktów o auta, które odzwierciedlają filozofię projektowania KGM i zaangażowanie w jakość. Poprzez te strategiczne ekspansje chcemy wzmocnić tożsamość marki i ugruntować pozycję KGM jako konkurencyjnej siły na rynku polskim i europejskim.

Dziękuję za rozmowę.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Leasing 2025: nowe wyzwania i szanse#2

Leasing 2025: nowe wyzwania i szanse

Marcin Balicki, prezes Millennium Leasing, przewodniczący Rady Związku Polskiego Leasingu: Wyzwania dla branży leasingowej można podzielić na dwie części. Pierwsza to wyzwania naszych klientów, które przekładają się zarówno na popyt na nasze usługi, jak i na jakość portfeli. Klienci, którzy popadają w tarapaty, mogą w którymś momencie przestać płacić swoje raty leasingowe, co dla nas oznacza konieczność tworzenia rezerw i restrukturyzowania umów. Druga część to wewnętrzne procesy - coraz większym wyzwaniem jest brak możliwości zawierania umów w formie elektronicznej.

Nowe stawki i lepsza jakość badań technicznych#3

Nowe stawki i lepsza jakość badań technicznych

Jolanta Źródłowska, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów: W naszej ocenie podwyższenie na wstępie opłaty do 200 złotych+ VAT będzie kwotą realną, tj. nieobciążającą nadmiernie kierowców. Potem konieczne jest wprowadzenie systemu indeksacji tej opłaty o wskaźnik ekonomiczny, którym może być także rokroczny wzrost cen towarów i usług. Równie dobrym wskaźnikiem jest wzrost płacy minimalnej. Ten ostatni wskaźnik lepiej będzie odzwierciedlał zmianę siły nabywczej obywateli.

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów