1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Xpeng w Polsce? To idealne partnerstwo
Wywiady

Xpeng w Polsce? To idealne partnerstwo

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

Witold Wcisło, dyrektor zarządzający firmy Inchcape Polska, wyłącznego importera marki Xpeng w Polsce: Marka Xpeng to idealny partner dla nas, a my – dla nich. Mamy doświadczenie, Xpeng ma technologię i produkt dopasowany do polskiego rynku.
Zobacz także Nie boimy się tych porównań Zmiany w akcyzie bardzo pożądane Na cłach nie powinniśmy polegać

Paweł Janas, samar.pl: Inchcape ma w portfolio BMW, Jaguara, a teraz - chińską markę. Co było kluczowe w tej decyzji?

Witold Wcisło, dyrektor zarządzający firmy Inchcape Polska, wyłącznego importera marki Xpeng w Polsce: To nie był przypadek. Xpeng oferuje produkt, który idealnie wpisuje się w potrzeby polskiego rynku – świetną jakość i zaawansowane technologie. My z kolei mamy doświadczenie w dystrybucji na 40 rynkach świata. To synergia: oni mają know-how w elektromobilności, my – w sprzedaży i budowaniu marek lokalnie.

false

Polska wciąż pozostaje w tyle za Zachodem pod względem rozwoju rynku samochodów elektrycznych. Jak to wpłynie na wasze plany?

Rzeczywiście, elektromobilność w Polsce dopiero rośnie, ale to dla nas szansa. Już 30% konsumentów rozważa zakup auta na prąd. Wierzymy, że rynek przyspieszy, a my chcemy być gotowi. Największym wyzwaniem jest budowa świadomości marki – Xpeng jest nowy, więc musimy pokazać, czym różni się od konkurencji.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Pierwszy salon otwieracie w Warszawie. Kiedy kolejne i jak będzie wyglądała sieć dealerska?

Wystartowaliśmy 4 kwietnia w Warszawie, a kolejny salon prawdopodobnie powstanie we Wrocławiu lub Poznaniu. Kluczowe są lokalizacje przyjazne klientom – niekoniecznie własne obiekty, ale miejsca z dobrym dojazdem. Każdy salon będzie miał też serwis, bo zależy nam na kompleksowej obsłudze.

Czym przekonacie klientów, by wybrali Xpeng zamiast uznanych marek?

Produkt sam się obroni. G6, nasz średni SUV, ma idealne proporcje dla polskiego rynku, a wszystkie modele oferują najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Kluczowa jest jazda próbna – gdy kierowca poczuje niski środek ciężkości i systemy wsparcia, zrozumie różnicę.

Czy „NaszEauto” będzie kluczowe dla sprzedaży? A co z firmami, które straciły możliwość uzyskania dopłaty w obecnym programie?

Program na pewno pomoże, ale nie jest jedynym argumentem. Xpeng ma atrakcyjne ceny nawet bez dotacji. Dla firm flotowych liczy się też ekologia – coraz więcej przedsiębiorstw patrzy na ESG, więc elektryki będą rosły w siłę, nawet bez dopłat.

Jak rozwiążecie kwestię ładowania i dostępu do części?

Mamy magazyn części i posiadamy profesjonalne zaplecze logistyczne. W przypadku ładowania skupiamy się na instalacjach domowych, ale rozmawiamy też z operatorami publicznych ładowarek – takie partnerstwa są możliwe.

Gdzie widzicie Xpenga za 5 lat w Polsce?

W top 6 miast na pewno będziemy obecni, a sieć serwisowa może być nawet gęstsza niż dealerska. Jeśli Xpeng wprowadzi nowe modele w Europie, od razu pojawią się u nas. A czy Inchcape doda kolejne marki? Strategia zakłada rozwój dystrybucji, więc nie wykluczamy nowej współpracy.

Xpeng wchodzi do Polski z ambitnym planem, a Inchcape stawia na technologię i kompleksową obsługę. Czy chińska marka podbije rynek?

Wszystko zależy od dynamiki rynku EV, ale mamy produkt, który mówi sam za siebie.

Dziękuję za rozmowę

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów