Od początku 2024 roku zarejestrowano w Polsce 12 496 nowych osobowych samochodów elektrycznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to oczywiście wzrost na przestrzeni roku, jednak nastąpił spadek udziału w rynku. Sprawdzamy zatem nie tylko kto kupił elektryki, ale także ilu znalazły klientów, w jakich cenach, kto je ubezpiecza oraz w których regionach Polski sprzedaż "nie idzie".Choć liczba nowych samochodów elektrycznych jest nieznacznie większa niż przed rokiem - 12 496 oznacza wzrost o 2,8% (+334 sztuki), to jednak ich udział w nowych rejestracjach spadł o 0,34 p.p. do 3,13%. Dane za pierwsze trzy kwartały nie napawają optymizmem, tym bardziej że w ostatnim kwartale nie będzie już dopłat z programu "Mój elektryk" przy leasingu czy wynajmie długoterminowym. Dane na koniec roku mogą być jeszcze gorsze, a suma rejestracji - niższa od tej z 2023 roku.