1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Jakie typy napędów preferują Europejczycy – lipiec 2024 roku
Rynek w liczbach

Jakie typy napędów preferują Europejczycy – lipiec 2024 roku

2 min

W lipcu br. samochody elektryczne (BEV) miały 12,1 proc. rynku w Unii Europejskiej, co oznacza spadek z 13,5 proc. w lipcu roku ubiegłego. Jednocześnie pełne hybrydy (HEV) zwiększyły swój udział z 25,5 proc. do 32 proc. - poinformowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).
Zobacz inne wydania Jakie typy napędów preferują Europejczycy? – czerwiec 2024

Samochody elektryczne (BEV)

W lipcu 2024 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych (BEV) w Unii Europejskiej spadła rok do roku o 10,8 proc. do 102 705 sztuk, a ich łączny udział w rynku zmniejszył się do 12,1 proc. z 13,5 proc. rok wcześniej. Pomimo wzrostów w Belgii (+44,2 proc.), Holandii (+8,9 proc.) i Francji (+1 proc.), nie udało się zrównoważyć dużego spadku w Niemczech (-36,8 proc.). Od stycznia do lipca br. w UE zarejestrowanych zostało 815 399 nowych samochodów elektrycznych, co stanowi 12,5 proc. rynku. W Polsce liczba rejestracji nowych aut z napędem bateryjnym zmalała w lipcu (r/r) o 0,2 proc. 

Hybrydy plug-in (PHEV)

Rejestracje samochodów hybrydowych typu plug-in (PHEV) odnotowały w ubiegłym miesiącu spadek (o 14,1 proc.), pomimo wzrostu o 3,2 proc. w Niemczech. W lipcu hybrydy plug-in stanowiły 6,8 proc. całego unijnego rynku, co oznacza spadek z 7,9 proc. w ubiegłym roku, przy 57 679 zarejestrowanych egzemplarzach. W Polsce w siódmym miesiącu bieżącego roku rynek hybryd typu PHEV urósł o 3,2 proc. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Pełne hybrydy (HEV)

Liczba rejestracji aut hybrydowych (HEV)wzrosła w lipcu rok do roku o 25,7 proc. do 273 003 sztuk. Wszystkie cztery największe rynki dla tego segmentu odnotowały dwucyfrowe wzrosty: Francja (47,4 proc.), Hiszpania (31,5 proc.), Niemcy (22,4 proc.) i Włochy (17,4 proc.). Wzrost ten sprawił, że udział tego rodzaju hybryd w rynku wzrósł do 32 proc. z 25,5 proc. w lipcu 2023 r. W Polsce lipiec także przyniósł duży, 37-procentowy, wzrost liczby rejestracji aut hybrydowych (HEV).

Auta z silnikami benzynowymi

W lipcu 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych w Unii Europejskiej spadła o 7 proc. Niewielki wzrost na kluczowych rynkach, takich jak Włochy (+3,8 proc.) i Niemcy (+0,1 proc.), nie był w stanie zrównoważyć spadków we Francji (-22,6 proc.) i Hiszpanii (-12,5 proc.). Samochody benzynowe stanowią obecnie 33,4 proc. rynku, co oznacza spadek z 35,9 proc. w lipcu ubiegłego roku. Polski rynek aut z silnikami benzynowymi urósł w siódmym miesiącu roku o 8,9 proc. 

Samochody wyposażone w silniki Diesla

Rynek samochodów z silnikami wysokoprężnymi w UE zmalał o 10,1 proc., co daje udział w rynku na poziomie 12,6 proc. w lipcu. Podczas gdy Niemcy odnotowały umiarkowany wzrost o 1,4 proc., znaczne spadki zaobserwowano na innych głównych rynkach, takich jak Włochy (-24,6 proc.), Francja (-23,9 proc.) i Hiszpania (-11,6 proc.). Tymczasem w Polsce rynek urósł w lipcu o 7,8 proc. 

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów