W pierwszym miesiącu nowego roku liczba rejestracji aut z wyższej półki była mniejsza niż w poprzednim miesiącu i nieznacznie większa w stosunku stycznia roku 2024. Na wysokiej, drugiej pozycji styczeń zakończyła marka Lexus.W styczniu 2025 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 10 017 nowych samochodów osobowych klasy premium. Był to wynik o 12,99 proc. mniejszy* niż w poprzednim miesiącu i o 3,19 proc. lepszy w zestawieniu ze styczniem roku 2024, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 9 707 takich aut. Udział segmentu w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł w styczniu br. 22,6 proc.
Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w styczniu 2025 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 2 444 nowe samochody tej marki, co jest rezultatem o 14,28 proc. mniejszym niż w poprzednim miesiącu i o 4,22 proc. większym niż w styczniu roku 2024. Spośród modeli z czterema pierścieniami na masce, w styczniu br. najlepiej sprzedawało się Audi Q5 (608 sztuk). Na drugiej pozycji w zestawieniu znalazło się Audi A3 ex aequo z A5 (372 szt.).
Na drugim miejscu styczeń zakończył Lexus. W pierwszym miesiącu 2025 roku japońska marka zarejestrowała w Polsce aż 2 046 aut, o 24,53 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu i aż o 61,36 proc. więcej w zestawieniu ze styczniem ubiegłego roku. W styczniu 2025 roku najczęściej rejestrowanym modelem był NX (986 egzemplarzy), przed LBX (342 szt.) oraz RX (283 egz.).
Trzecia pozycja przypadła w udziale Mercedesowi. Klienci kupili i zarejestrowali 1 881 samochodów tej marki, o 30,36 proc. mniej niż w grudniu ub. r. o 8,67 proc. więcej w stosunku do stycznia roku 2024. Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. W gamie marki w styczniu 2025 roku zwycięska okazała się klasa GLC z 243 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC Coupe (219 egz.) oraz klasą E (193 sztuki).
Czwartą pozycję w styczniu br. zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku to 1 762 zarejestrowane samochody, o 28,37 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu i o 26,74 proc. mniej w relacji ze styczniem roku ubiegłego. Najczęściej rejestrowane w styczniu br. modele w gamie BMW to: X3 (328 szt.), seria 3 (251 szt.) oraz X1 (213 egzemplarzy).
Dopiero na piątej pozycji styczeń zakończyło Volvo. Marka zarejestrowała 953 samochody, o 1,17 proc. więcej niż w grudniu ubiegłego roku i o 12,08 proc. mniej w stosunku do stycznia roku 2024. Liderem w gamie szwedzkiego producenta w styczniu 2025 roku zostało XC60 (586 egzemplarzy), wiceliderem – XC40 (105 sztuk), które wyprzedziło model XC90 (102 sztuki).
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek segmentu premium w styczniu 2025 roku wynik słabszy od tego zanotowanego w styczniu ubiegłego roku miały następujące marki: BMW (minus 26,74 proc.), Volvo (12,08 proc.), Mini (-33,33 proc.) oraz DS (minus 46,34 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w pierwszej dziesiątce może pochwalić się Lexus (plus 61,36 proc.). Warto też zwrócić uwagę na rekordowe 8 aut zarejestrowanych w styczniu br. przez markę Aston Martin (11. pozycja, plus 166,67 proc.).
W styczniu 2025 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium był Lexus NX (986 egzemplarzy). Na drugiej pozycji zestawienia znalazło się Audi Q5 z 608 egzemplarzami. Brąz przypadł w udziale Volvo XC60 (586 sztuk).