Na polskim rynku pojawiła się marka MG - kiedyś brytyjski producent aut, a dziś marka, należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor. Na starcie sprzedaży w Polsce oferowane są trzy modele: spalinowe SUV-y ZS i HS oraz elektryczny kompakt MG4.W pierwszy weekend grudnia MG organizuje Dni Otwarte w salonach. Aktualnie sieć sprzedaży marki w Polsce tworzą trzy salony w Warszawie: Grupa PGD przy ul. Krasnobrodzkiej 5, Grupa PTH przy ul Grochowskiej 85 i Grupa Bemo przy ul. Romera 14. Czwarty salon MG należy do Grupy Krotoski i mieści się w Nadarzynie przy Alei Katowickiej 83.
MG Motor Polska zamierza odnieść sukces dzięki konkurencyjnym i atrakcyjnym na tle konkurencji cenom. MG ZS, czyli crossover segmentu B kosztuje w bazowej wersji Excite, z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 106 KM 79 800 zł, zaś w topowym wariancie Exclusive 1.0 turbo 111 KM 96 300 zł.
Kompaktowy SUV MG HS w podstawowej wersji Standard, z silnikiem benzynowym 1.5 162 KM wyceniony został na 103 800 zł, a w topowej Exclusive auto kosztuje 123 500 zł.
Kompaktowy hatchback z napędem elektrycznym, jakim jest MG4 w bazowej wersji Standard, z baterią 51 kWh kosztuje 125 200 zł. Flagowy wariant MG4 XPower to wydatek rzędu 169 900 zł.
Historia MG, brytyjskiej marki samochodów sportowych, sięga korzeniami 1924 roku. Jednak współczesna historia zaczyna się dopiero w 2006 roku, gdy po bankructwie firmy MG Rover Group, właścicielem marki został chiński koncern SAIC Motor. Dziś firma działająca pod nazwą MG Motor produkuje samochody osobowe, w tym SUV-y i crossover.
Jak informowały branżowe media, chiński producent szykuje się do budowy w Wielkiej Brytanii lub innym europejskim kraju montowni samochodów. Podczas prezentacji w Warszawie, oprócz wymienionych modeli, marka zaprezentowała także elektryczny model sportowy MG Cyberster, który w ofercie pojawi się w 2024 roku.
pm