Spółki PGD, zajmujące się sprzedażą chińskich samochodów w Polsce, dynamicznie rozwijają swoją działalność, odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów. Jak podkreśla Grzegorz Szczypior, członek zarządu PGD CR Motors i PGD CC Motors, „chińskie marki motoryzacyjne w Polsce nadspodziewanie szybko przekonały do siebie klientów i stały się pełnoprawną alternatywą dla tradycyjnych producentów". PGD działa na rynku chińskich pojazdów od 2018 roku, początkowo koncentrując się na mikrosamochodach i jednośladach elektrycznych. Dziś jest jednym z głównych graczy w sprzedaży marek producentów z Chin, takich jak MG, Omoda i Jaecoo, a ich popularność rośnie w imponującym tempie. W lutym bieżącego roku łączna sprzedaż marek Omoda i Jaecoo w Polsce była nawet nieco większa niż wynik osiągnięty przez MG, lidera wśród pojedynczych marek. „To już nie tylko efekt nowości, lecz trwały trend” – mówi Szczypior.
false
© PGD Pierwsze spektakularne wyniki sprzedaży MG przez spółki z Grupy PGD pojawiły się pod koniec 2023 roku. Otwarcie salonu w Warszawie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem, a w Dąbrowie Górniczej w styczniu ubiegłego roku handlowiec z dwudziestoletnim stażem pobił swój miesięczny rekord zamówień. Teraz podobną dynamikę wzrostu notują Omoda i Jaecoo. „Chińscy producenci skupiają się na produkcie – dostarczają świetnie wyposażone samochody w konkurencyjnych cenach” – podkreśla Grzegorz Szczypior.
Obecnie PGD ma już trzy salony MG (Warszawa, Dąbrowa Górnicza, Kraków) oraz trzy salony Omoda/Jaecoo (Wrocław, Poznań, Sosnowiec). Trwa adaptacja kolejnego obiektu, w którym w najbliższych tygodniach planowane jest otwarcie czwartego salonu Omoda/Jaecoo. Firma prowadzi również rozmowy na temat kolejnych autoryzacji. „Nie mogę na razie zdradzić szczegółów, ale jeszcze w tym półroczu…” – znacząco zawiesza głos Szczypior.
false
© IBRM Samar Mimo że sprzedaż chińskich aut w Polsce rośnie, na razie są one wybierane głównie przez klientów indywidualnych i małe firmy. Sprzedaż flotowa pozostaje na niskim poziomie, ponieważ duże firmy czekają na dane dotyczące wartości rezydualnych. „To naturalny proces – kiedy pojawią się transakcje na rynku wtórnym, zainteresowanie flot wzrośnie” – przewiduje Szczypior.
PGD stawia na długofalowy rozwój i planuje dalszą ekspansję swojej sieci dealerskiej. Grzegorz Szczypior podkreśla, że firma nieustannie monitoruje rynek i dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. „Naszym celem jest zapewnienie klientom szerokiego wyboru oraz najwyższej jakości obsługi. Widzimy ogromny potencjał w markach chińskich i zamierzamy w pełni go wykorzystać” – mówi.
false
© IBRM Samar Sukces MG pokazał, że polscy klienci nie mają już oporów przed wyborem chińskich samochodów. Coraz częściej doceniają nie tylko ich atrakcyjną cenę, ale także jakość i bogate wyposażenie. „Początkowo sądziliśmy, że przekonanie klientów do tych marek będzie wyzwaniem, ale rzeczywistość szybko nas pozytywnie zaskoczyła” – twierdzi Grzegorz Szczypior.
W najbliższych latach konkurencja w segmencie chińskich marek w Polsce będzie się nasilać. PGD zamierza jednak – jak przekonuje nasz rozmówca - utrzymać swoją pozycję lidera w tej dynamicznie rozwijającej się branży. „Tempo wzrostu jest imponujące, a chińscy producenci staną się jednymi z kluczowych graczy na naszym rynku. My chcemy być na czele tej zmiany” – podsumowuje Grzegorz Szczypior.