1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. MG wchodzi oficjalnie do Polski
Wiadomości

MG wchodzi oficjalnie do Polski

3 min

W czwartek 30 listopada zadebiutuje w naszym kraju chińska marka z brytyjskim rodowodem MG Motor, pokazując trzy pierwsze modele przeznaczone na polski rynek.
Zobacz także JAC Motors nawiązuje współpracę z Grupą Bemo – nowa chińska marka wjeżdża do Polski Chery wchodzi do Europy. Polski rynek na początek Otomoto: trendy motoryzacyjne w Polsce w 2024 roku
© MG Motor Polska

Zgodnie z naszymi informacjami z września bieżącego roku na polski rynek wchodzi oficjalnie chińska marka z brytyjskim rodowodem (głównie w postaci nazwy) MG Motor. Oficjalny debiut zaplanowany został na 30 listopada, gdy w Warszawie zaprezentowane zostaną trzy modele wprowadzane na początek na polski rynek: HS, ZS oraz elektryczny MG4.

Już następnego dnia wszystkie te samochody będzie można obejrzeć u czterech dealerów marki MG: w Warszawie - w salonie Grupy Bemo przy ul. Romera 14, Grupy PGD przy ul Krasnobrodzkiej 5, Grupy PTH przy ul. Grochowskiej 85 oraz w Nadarzynie – w salonie Grupy Krotoski, przy Alei Katowickiej 83 - Samochody będą dostępne w Warszawie w czterech punktach sprzedaży jeszcze w tym roku. W przyszłym roku dołączą kolejne miasta na pisał na swoim profilu na Linkedinie Marcin Buczek, dyrektor sprzedaży MG Motor Polska. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

MG Motor podbija Europę

Marka MG odnosi ostatnio spore sukcesy na Starym Kontynencie. Według danych firmy JATO, w sierpniu 2023 roku model elektryczny MG4 zajął szóste miejsce w rankingu sprzedaży aut z napędem akumulatorowym (BEV) w Europie (UE plus wielka Brytania). W tym samym miesiącu MG Motor zajął 21. miejsce w klasyfikacji generalnej wszystkich marek ze sprzedażą w wysokości 14,9 tys. sztuk (plus 169 proc. rok do roku).

Obecnie auta MG są dostępne już na prawie wszystkich rynkach europejskich z wybraną ofertą samochodów elektrycznych, benzynowych i PHEV w zależności od wymagań lokalnych rynków. Jak wcześniej zwracali uwagę eksperci firmy analitycznej Dataforce, spośród chińskich marek to właśnie MG jest liderem sprzedaży na rynku europejskim, wyprzedzając w rankingu potężnych konkurentów, takich jak Suzuki, Mazda czy MINI. 

Chińska marka z brytyjskim znaczkiem

Historia MG, brytyjskiej marki samochodów sportowych, sięga korzeniami 1924 roku. Współczesna historia zaczyna się jednak dopiero w 2006 roku, gdy po bankructwie firmy MG Rover Group, właścicielem marki został chiński koncern SAIC Motor. Dziś firma działająca pod nazwą MG Motor produkuje samochody osobowe, w tym SUV-y i crossover.

Do 2022 roku w Europie kontynentalnej wprowadzono pięć nowych modeli MG, w tym MG4 Electric, w pełni elektrycznym hatchbackiem, będącym najnowszym modelem w portfolio MG. To ten model właśnie napędza ostatnio sprzedaż marki na Starym Kontynencie. Na marginesie warto dodać, że to auto, które na europejskim rynku bezpośrednio rywalizuje z Volkswagenem ID.3.

Media informowały też kilka miesięcy temu, że chiński producent szykuje się do budowy w Wielkiej Brytanii lub innym europejskim kraju montowni tych samochodów. Warto też przypomnieć, że należąca do portfolio chińskiego koncernu SAIC marka zaprezentowała w tym roku elektryczny model sportowy MG Cyberster. 

Ofensywa aut z Kraju Środka

MG nie będzie pierwszą w Polsce marką należącą do chińskiego koncernu motoryzacyjnego. W naszym kraju chińskich producentów reprezentują już bowiem takie marki jak: LEVC, Maxus, Seres, Skywell czy Hongqi. Kilka miesięcy temu firma Inter Cars została dystrybutorem na Polskę aut użytkowych BYD. Na początku 2024 roku do pierwszych polskich klientów mają trafić auta marki Omoda. Jeden z prywatnych importerów zapowiedział wejście na polski rynek z marką NIO.

Na 11 grudnia zapowiedziano z kolei premierę marki BAIC, a Auto Fus Group w ramach „programu pilotażowego” zamierza sprzedawać w Polsce model Voyah Free, czyli elektryczny SUV z segmentu premium. Ciągle zagadką pozostaje natomiast debiut na polskim rynku samochodów osobowych marki BYD, która od wielu miesięcy ignoruje wysyłane do niej pytania w tej sprawie. 

Pierwsze koty za płoty

Warto przypomnieć, że mniej więcej dekadę temu auta marki BYD próbował wprowadzić na polski rynek znany biznesmen Krystian Poloczek, właściciel firmy Iberia Motor Company. Jeszcze wcześniej nieudaną próbę zaszczepienia na polskim rynku aut ZX Auto Grandtiger oraz Roewe (chińska nazwa dla byłej marki Rover) podejmował Pol-Mot Holding.  Z kolei od 2018 roku sprzedaż elektrycznych aut Zhidou D2 bez większego powadzenia próbowała rozkręcić firma Electric Vehicles Poland wchodzącą w skład Holdingu 1. 

Paweł Janas

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów