1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. AADC dystrybutorem Hongqi: nowe otwarcie na polskim rynku premium
Wywiady

AADC dystrybutorem Hongqi: nowe otwarcie na polskim rynku premium

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

4 min

Kamil Jabłoński, szef marki Hongqi w ramach Asian Automotive Distribution Center: Marka Hongqi wyznacza nowy standard motoryzacji wywodzącej się z tamtego regionu świata, a nasze samochody wyróżniają się przede wszystkim jakością premium
Zobacz także Jesteśmy gotowi do wprowadzania niezbędnych zmian Nowe stawki i lepsza jakość badań technicznych Europejska motoryzacja na zakręcie: czy przetrwamy transformację?

Paweł Janas, samar.pl: Firma Asian Automotive Distribution Center rozpoczyna wyłączną dystrybucję Hongqi w Polsce. Dlaczego zdecydowali się Państwo na wprowadzenie do portfolio AADC akurat tej chińskiej marki?

Kamil Jabłoński, szef marki Hongqi w ramach Asian Automotive Distribution Center: Moje dotychczasowe doświadczenie współpracy z marką oparte było o gamę samochodów z serii „New Energy” (samochodów elektrycznych marki), natomiast w ramach grupy AADC pojawiła się perspektywa rozwoju sprzedaży najstarszej w Chinach marki samochodów osobowych, działającej od 1958. FAW jest bardzo dużym, mocnym, państwowym koncernem. Dla nas to istotne, że udało się nam pozyskać takiego partnera. Dzięki temu mamy w naszym portfolio markę Hongqi, która wyznacza całkowicie nowe standardy w motoryzacji wywodzącej się z Państwa Środka.

false © AADC

Czym Pana zdaniem te auta wyróżniają się na tle coraz liczniejszej chińskiej oferty?

Bez dwóch zdań możemy powiedzieć, że konkurencja producentów z Państwa Środka w Polsce jest coraz większa, a na rynku robi się po prostu ciasno. Mimo to jesteśmy spokojni o taką markę jak Hongqi. Sądzę, że z odpowiednim wsparciem marketingowym, z odpowiednią strukturą zarządzania i nowoczesną siecią dealerską Hongqi jest w stanie obronić się i zapewnić sobie liczne grono odbiorców. Głównie z racji tego, że są to samochody przewyższające swoją jakością chińską – i nie tylko -konkurencję. W Chinach, Hongqi to marka premium i będziemy przekonywać do tej tezy również polskich odbiorców.

false Hongqi HS3© AADC
Hongqi HS3

Jakie konkretnie modele chcecie oferować w Polsce?

Zaczynamy od pełnej gamy samochodów spalinowych, która stopniowo będzie wdrażana do sprzedaży. HS3 dostępny będzie w pierwszej fazie sprzedaży z silnikiem 1.5l, z siedmiostopniową przekładnią DCT. Druga opcja na HS3, którą prawdopodobnie też będziemy wdrażać później, być może jeszcze w tym roku - to HS3 z silnikiem dwulitrowym i z napędem AWD. Kolejnym modelem będzie HS5. Tutaj jest dwulitrowy silnik benzynowy, turbodoładowany, standardowo samochód jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. To kolejna rzecz, która wyróżni nas na tle konkurencji. Samochody te będą u nas grały rolę pojazdów wolumenowych, bo każdy producent na rynku europejskim musi być obecny w segmencie C-SUV oraz D-SUV. Wyróżniać nas będzie również cała seria samochodów H. Zaczynając od H5, który jest dużym sedanem, gabarytowo podobnym do BMW serii 5. Później będzie H6, która jest oparta na tej samej płycie podłogowej. To samochód bardziej wystylizowany, sportowy, można go porównać do Audi A7, z opadającym ładnie tyłem. Ostatni model to flagowy H9, który jest bardzo dobrze znany i rozpoznawalny, jeśli chodzi o serię samochodów Hongqi - największa limuzyna, mierząca 5,14m, konkurująca nie tylko długością z flagową modelem Audi A8. I ten samochód będzie dostępny na początek z dwulitrowym silnikiem z układem hybrydowym.

false Hongqi HS3© AADC
Hongqi HS3

Myśli pan, że uda się przekonać polskich klientów, że warto zapłacić kilkaset tysięcy złotych za tę - nadal mało rozpoznawalną - markę? Jaka w związku z tym będzie Wasza polityka cenowa?

Polityka cenowa będzie dopasowana do naszej najbliższej konkurencji, tak aby uwypuklić to z czego słynie chińska motoryzacja, czyli najlepszego stosunku jakości do ceny. Mówiąc obrazowo – tam, gdzie konkurencja pozycjonuje cenowo swoje bazowe modele, tam nasza oferta cenowa w pełni wyposażonych modeli będzie się kończyć.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Kiedy planowane jest rozpoczęcie sprzedaży?

Sprzedaż rozpoczniemy pod koniec drugiego kwartału, zgodnie z wcześniej założonym planem rozwoju marki. Na początku będziemy oferować modele HS3, HS5, H5, H6 oraz H9.

Jaki potencjał na przyszłość widziałby Pan na polskim rynku, jeśli chodzi o samochody marki Hongqi? Jakie cele sprzedażowe chcecie osiągnąć?

W ramach AADC - doświadczonego Importera innych azjatyckich aut - przed wprowadzeniem nowej marki, dokonaliśmy szczegółowej analizy finansowej oraz potencjału sprzedażowego. Nasze plany średnio- i długookresowe zakładają stabilny wzrost wolumenów sprzedaży w oparciu o zyskowność sieci dealerskiej. W pierwszym okresie, tj. do końca bieżącego roku, chcielibyśmy móc dostarczyć około tysiąca samochodów. Sieć dealerska jest tworzona specjalnie na potrzeby marki Hongqi. Rozpoczynamy sprzedaż od 9-10 punktów sprzedaży, natomiast w kolejnych latach będziemy sukcesywnie zwiększać wolumeny sprzedaży, pamiętając jednak cały czas o najwyższej jakości obsługi naszych partnerów biznesowych oraz klientów końcowych. Sieć Hongqi będzie ulokowana w dużych aglomeracjach, będących naturalnym wyborem z perspektywy grupy docelowej. Każdy punkt sprzedaży również będzie miał stosowne zaplecze serwisowe.

false Hongqi HS5© AADC
Hongqi HS5

Jakie marki lub modele samochodów innych producentów – tradycyjnych europejskich, japońskich czy koreańskich – będą stanowić największą konkurencję dla Hongqi w Polsce?

To marka premium, która wykorzystuje technologię, kładzie nacisk na detale, na sposób wykonania samochodów, gdzie nie ma miejsca na półśrodki. Zaczynamy, bezpiecznie mówiąc, od poziomu grupy Volkswagena, Nasz produkt będzie jakościowo porównywalny, być może nawet lepszy w poszczególnych aspektach. Do tego poziom cenowy naszych samochodów, o czym wspominałem wcześniej, będzie znacznie korzystniejszy. Wierzymy, że polscy klienci docenią kunszt wykonania legendarnej w Chinach marki oraz faktu, że przy korzystnej cenie otrzymają produkt z półki premium. To wszystko kwestia czasu i założonego planu, który zaczynamy realizować.

Dziękuję za rozmowę.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów