
Floty przyszłości już dziś
Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska: Notujemy 14-krotny wzrost wolumenu ładowań rok do roku. Klienci coraz chętniej wybierają elektryki, a my pomagamy im optymalizować koszty.
Wojtek Drzewiecki
3 min
Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR: Jak Volkswagen reaguje na niedawne wprowadzenie przez administrację prezydenta Trumpa taryf celnych na samochody i zagraniczne części wwożone do USA?
Martin Sander, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową: Oczywiście jesteśmy na nie przygotowani. Byliśmy świadomi, że taka sytuacja może się zdarzyć, więc nie jest ona dla nas zaskoczeniem. Mamy plan, aby dalej prowadzić biznes i poradzić sobie z tym wyzwaniem.
Może pan zdradzić, na czym polega ten plan?
Niestety, nie mogę wyjawić jego szczegółów, ale zapewniam, że poradzimy sobie z tą nową sytuacją. To wszystko, co dziś mogę na ten temat powiedzieć.
W takim razie przejdźmy od Ameryki do Chin. Jak Volkswagen postrzega problem konkurencji ze strony chińskich producentów samochodów?
W stosunku do konkurentów z Chin mamy dwie strategie. Z jednej strony jesteśmy liderem w tradycyjnym segmencie motoryzacyjnym, z drugiej - rozwijamy naszą ofertę w segmencie nowych technologii, takich jak pojazdy elektryczne.
Nasza strategia w Chinach polega na dostosowaniu modeli do rynku chińskiego, współpracy z chińskimi partnerami oraz rozwijaniu produkcji lokalnej w Chinach. Wdrażamy strategię "w Chinach, dla Chin".
W Europie traktujemy chińską konkurencję bardzo poważnie i jesteśmy przekonani, że dzięki naszej obecności w Chinach i silnym partnerstwom będziemy konkurencyjni.
Czy Volkswagen zamierza wprowadzić chińskie modele do Europy?
Nie mamy takich planów. Skupiamy się na rozwijaniu naszego europejskiego portfolio produktów, które są dostosowane do potrzeb lokalnych konsumentów. Wykorzystujemy natomiast nasze doświadczenie i technologię z rynku chińskiego w produktach europejskich.
Generalnie, działania Volkswagena w obliczu konkurencji polegają na analizie wszystkich aspektów naszej działalności. Jesteśmy gotowi do wprowadzania niezbędnych zmian, skupiamy się również na poprawie umiejętności i redukcji kosztów.
Jakie są plany Volkswagena odnośnie rozwoju pojazdów elektrycznych?
Wierzymy, że pojazdy elektryczne to przyszłość motoryzacji. Są bardziej efektywne i przyjazne dla środowiska. Jesteśmy bardzo zaangażowani w ich rozwój. Naszym celem jest rozwijanie tej technologii, aby była dostępna i przystępna dla szerokiego grona klientów. Modele, takie jak ID.3 czy ID.7, cieszą się dużym uznaniem. Planujemy również wprowadzenie nowych modeli, które będą w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy zwiększać dostępność elektrycznej mobilności.
Czy Tesla stanowi dla Volkswagena istotną konkurencję?
Tesla była pionierem w dziedzinie pojazdów elektrycznych, ale jesteśmy przekonani, że nasze produkty są konkurencyjne pod względem jakości, zasięgu i technologii. Takie modele jak ID.3 oferują znakomite osiągi i są dobrze przyjmowane przez klientów.
A co z infrastrukturą ładowania, która wydaje się być piętą achillesową elektromobilności?
Inwestujemy w rozwój infrastruktury ładowania, aby wspierać naszych klientów i ułatwić im korzystanie z pojazdów elektrycznych. Współpracujemy z partnerami, aby zapewnić szeroką dostępność stacji ładowania.
Jak w takim razie widzą Państwo przyszłość hybryd typu plug-in?
Hybrydy plug-in będą odgrywać istotną rolę w okresie przejściowym między silnikami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi. Dlatego wprowadzamy nowe modele hybrydowe, które oferują znakomity zasięg elektryczny i są liderami na rynku europejskim.
Odbyliśmy wirtualną podróż do USA i Chin, oraz ogólnie po Europie, przejdźmy zatem na koniec do Polski. Jak ocenia Pan pozycję Volkswagena na polskim rynku?
Muszę przyznać, że nie jesteśmy w pełni zadowoleni z naszej obecnej pozycji w Polsce. Chcemy być tutaj liderem, tak jak w innych krajach europejskich, dlatego pracujemy nad tym, aby poprawić sytuację Volkswagena na polskim rynku. W tej kwestii obserwujemy dynamiczny rozwój marki. Nasze wysiłki przynoszą pożądany efekt, a to świetna wiadomość zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów.
Dziękuję za rozmowę.
Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska: Notujemy 14-krotny wzrost wolumenu ładowań rok do roku. Klienci coraz chętniej wybierają elektryki, a my pomagamy im optymalizować koszty.
Witold Wcisło, dyrektor zarządzający firmy Inchcape Polska, wyłącznego importera marki Xpeng w Polsce: Marka Xpeng to idealny partner dla nas, a my – dla nich. Mamy doświadczenie, Xpeng ma technologię i produkt dopasowany do polskiego rynku.
Adam Męciński, szef marek Jeep i Leapmotor w Polsce: Szansą dla nas jest otwartość Polaków na nowości. Zagrożeniem – bardzo duża liczba nowych marek chińskich w krótkim czasie wchodzących na polski rynek. Nie wszyscy mogą być zwycięzcami. Dlatego stawiamy na wysoką jakość i najnowszą technologię naszych modeli oraz serwis, przystępną cenę i kompleksowe rozwiązania dla klientów.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów