1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. PZU traci udziały w rynku pierwszych rejestracji
Rynek w liczbach

PZU traci udziały w rynku pierwszych rejestracji

Autor: Michał Hadyś

Michał Hadyś

2 min

Od początku 2025 roku zarejestrowano w Polsce blisko 400 tys. samochodów o dmc do 3,5 tony, z czego 40% to pojazdy nowe, a 60% importowane. Z danych wynika, że PZU drastycznie traci udziały rynkowe w segmencie nowo rejestrowanych pojazdów.
Zobacz także Raport ubezpieczeń | 2022 - 2025 | Warta strąciła PZU z fotela lidera Rejestracje nowych autobusów w marcu 2025 roku Rejestracje jednośladów w marcu 2025 roku

Podstawę tej analizy stanowi baza rejestracji nowych oraz importowanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony w pierwszym kwartale 2025 i poprzedniego roku.

Dane dotyczące ubezpieczeń zawierają wiele braków, ponieważ trafiają do baz CEPiK'owych z pewnym opóźnieniem. W tym roku w Q1 brakuje 9% danych, a w roku ubiegłym braki stanowiły 10% rejestracji. W związku z powyższym rzeczywiste rankingi mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości.

Powiatowa mapa ubezpieczeń - który ubezpieczyciel dominuje?

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Dane z 2025 roku pokazują, że w przypadku nowo rejestrowanych aut (nowe + importowane) mamy nowego lidera rynku. Warta - z udziałem 23,93% - zanotowała rekordowy przyrost o 5,94 p.p. Z kolei PZU, ubiegłoroczny lider, a w zasadzie lider od zawsze, co najmniej od początków naszego raportu, spadł na drugą pozycję, tracąc w ciągu roku aż 7,37 p.p., zatrzymując się na udziale 20,71%. Trzecia w rankingu Ergo Hestia w tym samym czasie zyskała 1,16 p.p. (udział wzrósł do 17,28%).

Nowe narzędzie w walce z przestępstwami ubezpieczeniowymi

false

Jak pokazują najświeższe dane, głównym powodem wahań na pierwszych dwóch pozycjach są ubezpieczenia aut importowanych, w których PZU już w minionym roku wyraźnie stracił udziały. W przypadku aut osobowych, jeszcze w styczniu 2024 roku PZU miało 28,7% udziału w ubezpieczeniach, a w marcu 2025 roku zaledwie 13,2%, co oznacza spadek o 15,5 p.p!!! W przypadku aut dostawczych analogiczny spadek wyniósł 2,2 p.p., zatrzymując się na poziomie 14,4% w marcu. W I kwartale 2025 roku udział ubezpieczeń PZU w segmencie aut importowanych wyniósł 14,3%. Liderem z ponad 2-krotnie większym udziałem jest Warta (32,0%), natomiast drugie miejsce zajmuje rosnąca w siłę UNIQA 18,2%.

W 2024 roku ubezpieczyciele wypłacili ponad 19 mld zł z OC i AC

Pełny raport pokazujący miesięczne ubezpieczenia od 2022 dla każdej z TOP6 firm w segmentach rynku nowych osobowych, nowych dostawczych, importowanych osobowych, importowanych dostawczych, zamieszczamy w płatnej części serwisu SAMAR+.

Raport ubezpieczeń | 2022 - 2025 | Warta strąciła PZU z fotela lidera

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów