1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Porsche AG. Wyniki sprzedaży i zysku w 2024 roku
Wiadomości

Porsche AG. Wyniki sprzedaży i zysku w 2024 roku

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

3 min

Porsche AG w 2024 roku w czterech z pięciu regionów świata odnotował rekordową sprzedaż, ale pomimo tego globalnie do klientów dostarczono mniej aut niż w 2023 roku. Zysk operacyjny też okazał się niższy niż rok wcześniej.
Zobacz także Unia Europejska i Chiny rozmawiają o minimalnych cenach aut elektrycznych zamiast ceł GAC wkracza na polski rynek. Jameel Motors oficjalnym dystrybutorem marki EMP zmienia strategię. Zamiast Izery – współpraca z globalnym partnerem
false © Porsche

Pomimo światowych trudności Porsche AG uznało 2024 rok za udany. W Niemczech, w Europie, w Ameryce Północnej oraz na rynkach zamorskich i wschodzących firma odniosła rekordową sprzedaż. Jednak globalnie w 2024 roku do klientów trafiło mniej samochodów Porsche niż w 2023 roku – 310 718 szt. wobec 320 221 egzemplarzy.

Porsche w Polsce ze spadkiem sprzedaży

Według danych IBRM Samar wynika, że polski rynek nie należy do tych ze wzrostem. W 2024 roku na Porsche zdecydowało się 4131 polskich kierowców, a tymczasem w 2023 roku było ich 4281. To oznacza spadek sprzedaży o 3,5 proc.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Najpopularniejszym modelem na świecie okazało się Porsche Cayenne, którego sprzedano w 2024 roku 102 889 szt., na drugim miejscu wylądowało Porsche Macan (82 795 egzemplarzy), a na trzecim Porsche 911 – 50 941 sprzedanych aut. Wśród aut dostarczonych w 2024 roku do klientów 27 proc. miało zelektryfikowany napęd (w pełni elektryczny lub hybryda plug-in).

false © Porsche

Globalnie przychód Porsche AG wyniósł 40,1 mld euro, ale to o jeden proc. mniej niż w 2023 roku (40,5 mld euro). Niższy okazał się również zysk operacyjny Porsche AG, który wyniósł 5,6 mld euro, podczas gdy w 2023 roku było to 7,3 mld euro.

Porsche AG – nowości z 2024 roku

Porsche AG w 2024 roku zmodernizowało i pięć z sześciu modeli. Liftingi dotyczyły Porsche Cayenne, Porsche Panamery, Porsche Taycana oraz Porsche 991, a w przypadku Porsche Macana nowością było wprowadzenie elektrycznej wersji.

Ten ostatni model, według danych IBRM Samar stracił w Polsce znacznie na popularności w 2024 roku, bowiem do klientów trafiło 1531 aut. Tymczasem w 2023 roku sprzedano ich 1818 sztuk. Tym samym strata wyniosła 15,79 proc.

„Odnowiliśmy pięć z sześciu linii modelowych i gruntownie odświeżyliśmy nasze portfolio produktów. Położyło to podwaliny pod nasz sukces w nadchodzących latach, z jasnym celem – chcemy ekscytować klientów naszymi kultowymi samochodami sportowymi”dyrektor generalny dr Oliver Blume

Porsche AG – plany na 2025 rok

Porsche AG zakłada, że zainwestuje dodatkowe 800 mln euro w portfolio produktów i ich rekalibrację, a także w rozwój akumulatorów oraz oprogramowanie. Celem jest zwiększenie rentowności krótko- i średnioterminowych.

„Szeroko zakrojona rekalibracja firmy, a także inwestycje, których dokonamy, będą miały negatywny wpływ na wyniki za rok obrotowy 2025. Świadomie podejmujemy się kompleksowej rekalibracji i zrównoważonego wzmacniania Porsche na przyszłość”Jochen Breckner

.

Jeżeli do tego doda się konkurencję z Chin i sytuację w Stanach Zjednoczonych, Porsche AG planuje zyska operacyjny na poziomie 10-12 proc. To wartość niższa niż w 2024 roku.

Porsche AG planuje również redukcję zatrudnienia. Do 2029 roku liczba etatów ma zmniejszyć się aż o 1900 osób. Kolejne 2000 miejsc pracy obejmie redukcja związana z rozwiązywaniem umów podpisanych na czas określony.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów