Hiszpański producent dostarczył w ubiegłym roku ponad 519 tys. samochodów marek Seat i Cupra. Jest to wynik o 34,6 proc. większy w porównaniu z rokiem 2022. false
© SEAT SEAT osiągnął w 2023 roku drugi najwyższy w historii wynik sprzedaży, napędzany dobrymi dostawami obu swoich marek - Seata i Cupry. Firma dostarczyła ponad 519 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 34,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Marka Cupra ponownie ustanowiła rekordy, ze sprzedażą w wysokości 230 700 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 50,9 proc. w porównaniu do 2022 roku.
Jak podkreśla producent, usprawnienia w łańcuchu dostaw przyczyniły się do zwiększonej produkcji i dwucyfrowego wzrostu marki Seat, która dostarczyła ponad 288 tys. aut (24,0 proc.). Ponadto dostawy samochodów marek Seta i Cupra osiągnęły łącznie 47 tys. sztuk w ostatnim miesiącu poprzedniego roku, co stanowi najlepsze grudniowe rezultaty w historii firmy.
Głównym rynkiem zbytu dla firmy SEAT-a pozostają Niemcy, gdzie dostarczono ponad 129 tys. aut, co oznacza wzrost o 22,6 proc. w porównaniu do 2022 roku i osiągnięcie rekordowego udziału w rynku na poziomie 4,5 proc. Hiszpania utrzymała swoją pozycję jako drugi co do wielkości rynek dla firmy, z 79 200 sprzedanymi samochodami, co stanowi wzrost o 26,0 proc. (r/r).
Następna w rankingu utrzymuje się Wielka Brytania z prawie 58 tys. sprzedanych egzemplarzy, co oznacza wzrost o 58,1 proc. We Francji sprzedaż osiągnęła poziom ponad 33 tys. egzemplarzy, co stanowi wzrost o 53,9 proc., podczas gdy dostawy we Włoszech wzrosły o 25,1 proc. - z 25 300 do 31 600, osiągając najlepszy jak dotąd udział w rynku na poziomie 2,0 proc.
Poza pięcioma głównymi rynkami europejskimi, hiszpańska spółka przekroczyła barierę dostawy 20 tys. samochodów w Meksyku (21 200; +77,9 proc.), Turcji (20 800; +133,3 proc.) i Austrii (20 200; +24,5 proc.), która odnotowała zarówno najlepsze dostawy, jak i udział w rynku na poziomie 8,5 proc. Dostawy osiągnęły rekordowy poziom ponad 14 tys. (+82,0 proc.) w Polsce. Firma osiągnęła także najwyższy wynik w Danii, ze sprzedażą równą 9 500 sztuk (+87,5 proc.) i udziałem w rynku na poziomie 5,4 proc.
pj