Stellantis to koncern, który w Polsce reprezentuje 11 marek: Abartha, Alfę Romeo, Citroena, DS.-a, Fiata, Fiata Professional (samochody dostawcze), Jeepa, Lancię, Opla, Peugeota, a ostatnio także chiński Leapmotor. Według raportu IBRM Samar w 2024 roku w Polsce najlepiej radził sobie Opel.
Modele tej marki wybrało 10 414 klientów, a to uplasowało firmę na 16. miejscu pod względem rejestracji nowych aut. Tym samym w porównaniu z 2023 rokiem Opel odnotował wzrost sprzedaży o 9,36 proc.
Stellantis – rekordowy udział w rynku
Początek 2025 roku okazał się dla Stellantisa korzystny, pod względem udziału w rynku w całej Europie. Już w styczniu wyniki sprzedaży prezentowały się optymistycznie, bowiem w krajach EU29 udział w rynku (samochody osobowe i dostawcze) wyniósł 17,1 proc.
W lutym utrzymał się pozytywny trend i Stellantis uzyskał udział w rynku na poziomie 18,1 proc. To najlepszy wynik firmy w ostatnich 12 miesiącach. Jednocześnie koncern okazał się liderem w Portugalii, we Włoszech oraz we Francji.
Udział na poziomie 18,1% odnotowany na rynku europejskim na koniec lutego to nasz najlepszy wynik osiągnięty w ciągu ostatnich 12 miesięcy, znacząco wyższy niż trend z ostatniego kwartału 2024 roku, który wynosił 15,4%, a także wyższy niż w styczniu (17,1%). Ta stabilność wyników wynika z naszej elastyczności w radzeniu sobie z niepewnościami w branży, ale przede wszystkim z doskonałej pracy zespołowej, jaką wspólnie wykonują nasze marki i rynki, łącząc swoje doświadczenie, aby proaktywnie odpowiadać na potrzeby klientów.Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis
We Francji na dwóch pierwszych miejscach w segmencie SUV-ów są Peugeot 2008 oraz Peugeot 3008. Z kolei we Włoszech liderem rynku jest Fiat Pandina, Jeep Avenger przewodzi klasie SUV-ów, a Alfa Romeo Junior (oba modele produkowane w Polsce) notuje najlepszą sprzedaż wśród SUV-ów klasy B.
Stellantis Pro One – tak sprzedają się lekkie dostawczaki
Stellantis Pro One obejmuje marki: Opel/Vauxhall, Fiat Professional, Citroen oraz Peugeot. Te samochody odpowiadają za kolejny dobry wynik. W styczniu rynkowy udział tej części biznesu Stellantisa wyniósł 29,5 proc., a w lutym wzrósł do 32 proc.
To najlepszy wynik w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poza tym udało się utrzymać pozycję lidera na ośmiu z dziesięciu europejskich rynków: w Austrii, Beneluksie (Belgia, Luksemburg), we Francji, w której rynkowy udział to 40,4 proc., a także we Włoszech, w Holandii, w Polsce, Portugalii oraz w Hiszpanii.
Stellantis – elektryki też z rekordami
Elektryczne pojazdy koncernu Stellantis osiągnęły w styczniu 2025 roku udział w rynku na poziomie 12,9 proc., a w lutym – 14,1 proc. Jednocześnie we Francji, Włoszech, Francji i w Portugalii Stellantis utrzymał pozycję lidera wśród bezemisyjnych modeli.
Świetnymi wynikami sprzedaży elektrycznych samochodów może pochwalić się także Stellantis Pro One. Bezemisyjne dostawczaki osiągnęły w lutym 2025 roku udział w rynku na poziomie 34,1 proc., a od początku roku ten odsetek wynosi 32,4 proc.