
GAC wkracza na polski rynek. Jameel Motors oficjalnym dystrybutorem marki
Od trzeciego kwartału 2025 roku polscy kierowcy będą mogli kupować elektryczne samochody chińskiej marki GAC. Oficjalnym dystrybutorem pojazdów została firma Jameel Motors.
Paweł Janas
1 min
Słaby wzrost gospodarczy w UE (0,9% PKB) ograniczył zapotrzebowanie na transport, zwłaszcza w przemyśle motoryzacyjnym i budowlanym. Jednocześnie firmy musiały zmagać się z rosnącymi kosztami - opłaty drogowe w Europie wzrosły średnio o 15%, ceny paliwa utrzymywały się na wysokim poziomie, a nowe wymagania dotyczące tachografów zwiększały obciążenia dla przewoźników.
Rosnące koszty pracy to kolejne wyzwanie dla branży. W 2024 roku minimalne wynagrodzenie wzrosło o rekordowe 700 zł brutto, a składki ZUS dla kierowców międzynarodowych wzrosną o około 360 zł. Dodatkowo, od 2025 roku inspektorzy mogą kontrolować odpoczynki kierowców do 56 dni wstecz, co zwiększa ryzyko kar.
Branża transportowa wciąż boryka się z deficytem kierowców. Proces wydawania dokumentów dla pracowników zagranicznych trwa zaś w Polsce nawet 1,5 roku, co może pogłębić problemy kadrowe.
Eksperci przewidują, że kluczowe dla sektora będą elastyczność i optymalizacja kosztów, a decyzje podjęte w pierwszej połowie 2025 roku zdecydują o kondycji rynku w kolejnych latach.
Od trzeciego kwartału 2025 roku polscy kierowcy będą mogli kupować elektryczne samochody chińskiej marki GAC. Oficjalnym dystrybutorem pojazdów została firma Jameel Motors.
ElectroMobility Poland (EMP) rezygnuje z samodzielnego rozwoju polskiego samochodu elektrycznego na rzecz współtworzenia europejskiej marki we współpracy z zagranicznym inwestorem. Nowa fabryka ma powstać w Jaworznie, a wokół niej – centrum badawczo-rozwojowe i lokalny łańcuch dostaw.
Na posiedzeniu Rady ds. Handlu UE 7 kwietnia. omówiono strategię wobec nowych ceł USA oraz bilans handlowy z Chinami.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów