Dla Källeniusa prezydencja w ACEA to nie tylko zaszczyt, lecz także strategiczne wyzwanie. Jego priorytety to poprawa warunków regulacyjnych, wsparcie procesu dekarbonizacji europejskiego rynku motoryzacyjnego oraz obrona zasad wolnego i sprawiedliwego handlu międzynarodowego. Nowy prezes podkreśla także konieczność wzmocnienia pozycji przemysłu motoryzacyjnego w instytucjach unijnych oraz ochrony interesów europejskich producentów na arenie globalnej.
Nowy prezes ACEA nie ukrywa, że przemysł motoryzacyjny stoi przed trudnymi wyzwaniami, szczególnie związanymi z transformacją cyfrową i elektryfikacją.
Ustępujący prezes Luca de Meo podkreśla z kolei, że branża motoryzacyjna znajduje się w kluczowym momencie transformacji, mierząc się z wyzwaniami dekarbonizacji i utrzymania konkurencyjności. Według niego powrót koncernu Stellantis do ACEA jest dowodem na potrzebę jedności sektora w tym przełomowym okresie.