Hongqi, chińska marka samochodów klasy premium, oficjalnie rozpoczęła swoją obecność na polskim rynku motoryzacyjnym. Premierowy pokaz odbył się 24 kwietnia 2025 r. podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show, a równolegle pojazdy marki można było zobaczyć również na ulicach Krakowa – jako flotę luksusową podczas festiwalu filmowego Mastercard OFF CAMERA.
Dla wielu to nowość, ale historia Hongqi (czyt. „hon-szi”, czyli „czerwona flaga”) sięga 1958 roku. Pierwotnie auta tej marki zarezerwowane były wyłącznie dla chińskich oficjeli najwyższego szczebla. Dziś, jako część państwowego koncernu FAW Group – jednego z największych producentów motoryzacyjnych w Chinach – Hongqi celuje w europejskich odbiorców, oferując auta zaprojektowane m.in. przez byłego szefa designu Rolls-Royce’a, Gilesa Taylora.
Polscy klienci będą mogli wybierać spośród czterech premierowych modeli:
HS3 – kompaktowy SUV z segmentu C, oferowany w dwóch wariantach silnikowych. W topowej wersji 2.0L z napędem AWD osiąga 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Ceny od 139 900 zł.
HS5 – większy SUV z linią nadwozia, zaprojektowaną przez studio Italdesign. Napęd 2.0T AWD i cena startowa 159 900 zł.
H5 – prawie pięciometrowa limuzyna z charakterystycznym grillem nawiązującym do chińskich symboli czasu. Startuje od 163 900 zł.
H9 – flagowa limuzyna wyposażona m.in. w skórę Nappa, oferująca masaż w fotelach, pneumatyczne zawieszenie i systemy wygłuszania. Ceny od 284 900 zł.
Marka planuje rozpocząć sprzedaż w Polsce pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca roku nad Wisłę trafi około 1000 aut, a pierwsze 10 salonów sprzedaży powstanie w największych miastach. Wszystkie punkty będą dysponować własnym zapleczem serwisowym, a samochody objęte zostaną 5-letnią gwarancją do 150 tys. km.
Debiut w Polsce to część szerszej ofensywy FAW Group na rynkach europejskich. Marka już dziś obecna jest w niemal 100 krajach, a w 2024 roku wyprodukowała ponad 3,2 mln pojazdów. Czy Hongqi znajdzie swoich fanów także nad Wisłą? Czas pokaże.