Część statystyczną, bazującą na nowym narzędziu analitycznym Mototrendy 4.0 IBRM Samar, poprowadził Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Poza standardowymi danymi zaprezentował nowe moduły analityczne, pozwalające m.in. na:
obserwację, jak zmiany w regulacjach prawnych wpływają na liczbę rejestracji na podstawie danych od 2000 roku,
pokazanie, jak zmienia się siła nabywcza w zależności od regionu (także powiatu) i czy podział na Polskę A i B nadal jest aktualny,
uzyskanie odpowiedzi na pytanie, z których marek najwięcej klientów przesiadło się do "chińczyków"?
Pokazane zostały także prognozy rejestracji na 2024 i 2025 rok.
Przedstawicie Volvo zaprezentowali gamę modelową, kładąc nacisk na modele zelektryfikowane oraz zaprezentowali plany rozwoju własnej sieci stacji ładowania. Warto wspomnieć, że w bieżącym roku rejestracje szwedzkiej marki systematycznie rosną i w 2024 roku pobity zostanie ubiegłoroczny rekord. Po zakończonych prezentacjach mieliśmy okazję sprawdzić swoje umiejętności na płycie poślizgowej ośrodka szkoleniowego Driveland, korzystając oczywiście z gamy modelowej Volvo.
Bardzo dziękujemy wszystkim gościom za przybycie i poświęcony czas. Obecni na konferencji dziennikarze otrzymali bezpłatny, czasowy dostęp do aplikacji Mototrendy 4.0.