W Polsce na koniec marca 2024 r. funkcjonowało 6 490 ogólnodostępnych punktów ładowania, o 37 proc. więcej niż w takim samym okresie roku ubiegłego. W tym było 4 680 punktów AC (+30 proc. r/r) oraz 1 810 DC (+60 proc. r/r). W marcu uruchomiono 152 nowe punkty.
Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (64 proc.), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW dynamicznie rośnie. Pod koniec marca 2024 r. kierowcy pojazdów elektrycznych mogli w Polsce korzystać już z 780 takich urządzeń.
Najwięcej punktów ładowania jest w Warszawie (621 punktów w marcu 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują: Gdańsk (279), Szczecin (222), Poznań (211) i Kraków (202). Liczba punktów wzdłuż Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) wyniosła na koniec marca bieżącego roku 681, co oznacza wzrost o 19 proc. r/r.
„Polish EV Outlook” to analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM (wcześniej PSPA) od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu elektromobilności na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, „infograficznej” formie.
Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSPA, IBRM Samar oraz OTOMOTO.