Alfa Romeo zamknęło rok 2023 z 30-prcentowym wzrostem sprzedaży samochodów na świecie. Jak twierdzą przedstawiciele włoskiej firmy, w globalnym rankingu 15 marek premium (z wyłączeniem segmentu aut w pełni elektrycznych), Alfa Romeo odnotowała największy wzrost w ujęciu rok do roku.
W Europie sprzedaż marki w ubiegłym roku wzrosła o 46 proc. Wyniki tego regionu napędzały Włochy (plus 73 proc.), Niemcy (71 proc.), Belgia (62,0 proc.), Francja (20 proc.), Holandia (78 proc.) i Szwajcaria (+20 proc.). Region Bliskiego Wschodu i Afryki nadal wskazuje największy rozwój, odnotowując wzrost o 74 proc., wspierany przez rynek turecki z wynikami na poziomie 155 proc. Do wzrostu sprzedaży o 7 proc. przyczynił się również region Indii, Azji i Pacyfiku, gdzie w 2023 roku Alfa Romeo umocniła swoją obecność w Singapurze i Hongkongu.
Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w minionym roku Polacy kupili i zarejestrowali 1 145 aut marki Alfa Romeo, o 31,80 proc. mniej niż w roku 2022. Auta włoskiego producenta zakończyły ubiegły rok na 10. pozycji w segmencie aut premium.