1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Volkswagen rusza z ofensywą modelową dostawczaków
Wiadomości

Volkswagen rusza z ofensywą modelową dostawczaków

4 min

W tym roku niemiecki koncern chce zaskoczyć klientów, wprowadzając na rynek szereg nowości w gamie swoich samochodów dostawczych. Niektóre z nich będą produkowane w Polsce.
Zobacz także Zmieniamy się dla Was! Toyoty Proace Max we flocie Stor-Age Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu?

Podczas dorocznej konferencji wynikowej, która odbyła się w czwartek 21 marca, Carsten Intra, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze, zapowiedział, że w roku 2024 nastąpi duża ofensywa modelowa marki. - Prawie wszystkie modele są albo nowe albo otrzymają zauważalną modernizację – stwierdził. 

Na jesieni tego roku, podczas targów IAA Transportation w Hanowerze, marka Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże nowego Transportera. Jak podkreśla w komunikacie producent, klienci zainteresowani tym modelem mogą spodziewać się większej ładowności, większych możliwości holowania i zróżnicowanej gamy układów napędowych, w tym turbodiesla, hybrydy typu plug-in i wersji z napędem w pełni elektrycznym.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Nowy Transporter nie będzie jednak produkowany w poznańskich zakładach koncernu, gdzie w tym roku kończy się produkcja dotychczasowego modelu T6.1. Jak informowały media (m.in. portal epoznan.pl i Głos Wielkopolski), w związku z zakończeniem produkcji tego modelu w Poznaniu część pracowników ma otrzymać propozycję nowych zadań w innych zakładach.

Natomiast pracownicy z umowami tymczasowymi mają nie mieć przedłużonych umów, ale obiecano im pomoc. Związki zawodowe obawiają się jednak, że zwolnienia mogą objąć także stałych pracowników. O komentarz IBRM Samar poprosił przedstawiciel spółki Volkswagen Poznań, jednak do chwili opublikowania tekstu na naszej stronie internetowej odpowiedź nie nadeszła. 

Jeszcze w tym roku swoją premierę będzie miała nowa kempingowa California, bazująca na obecnym Multivanie. Multivan zostanie w tym roku zaprezentowany w wersji z napędem na cztery koła, w modelu pojawi się także napęd hybrydowy typu plug-in. W tej wersji przednia oś jest napędzana silnikiem spalinowym, a silnik elektryczny napędza oś tylną. Zdaniem producenta, umożliwia to łatwe wdrożenie bardziej wydajnego systemu napędu na cztery koła.

W pierwszej połowie roku 2024 rozpocznie się z kolei przedsprzedaż nowego Craftera, produkowanego w zakładach we Wrześni. Model ten będzie wyposażony w nowy kokpit i szereg pomocnych systemów wsparcia kierowcy: od hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania i autonomicznego hamowania awaryjnego, po asystenta pasa ruchu i asystenta otoczenia. Wiele z nowych systemów ma być standardowym wyposażeniem nowego Craftera.

W roku 2024 ma się rozpocząć elektryfikacja modelu Caddy wytwarzanego w poznańskich zakładach koncernu. Będzie on oferowany jako hybryda typu plug-in, kombinacja 1,5-litrowego silnika benzynowego i napędu elektrycznego z możliwością szybkiego ładowania. Wszystkie modele Caddy mają zostać również zmodernizowane. Pojawi się m.in. nowy cyfrowy kokpit i szereg systemów wsparcia kierowcy.

Podczas dorocznej konferencji dla mediów, Lars Krause z zarządu marki odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, zaprezentował również najnowszego członka rodziny ID. Buzz: ID. Buzz GTX. Z mocą 250 kW (340 KM) jest to najmocniejsza seria Bulli wszech czasów. Dzięki elektrycznym silnikom napędowym umieszczonym na przedniej i tylnej osi, jest to teraz samochód z napędem na cztery koła.

ID. Buzz GTX zostanie wprowadzony na rynek w dwóch wersjach: ze standardowym rozstawem osi i nowym akumulatorem o pojemności 79 kWh (brutto: 84 kWh) oraz z wydłużonym rozstawem osi w połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (brutto: 91 kWh). Premiera rynkowa obu wersji ID. Buzz GTX nastąpi w drugiej połowie roku. Przedsprzedaż rozpocznie się latem.

Volkswagen zaprezentował także plany na dalszą przyszłość. Wśród nich zwraca uwagę zapowiedź rozpoczęcia w 2028 roku produkcji Craftera wyposażonego w pełni elektryczny napęd. Według przedstawicieli VW, w przyszłości modele z tzw. rodziny SPACE (w skład której będzie wchodzić wspomniany e-Crafter) będą powstawały we wszystkich trzech zakładach marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Niemczech i w Polsce, co ma zagwarantować wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładów.

Volkswagen Samochody Dostawcze podkreśla, że tegoroczna ofensywa modelowa będzie możliwa dzięki bardzo dobrym wynikom finansowym, które marka osiągnęła w ubiegłym roku. Trzeci rok z rzędu znacząco wzrósł roczny zysk producenta, osiągając rekordową wartość w wysokości 873 mln euro (rok wcześniej: 529 mln euro).

Przychody ze sprzedaży rok do roku wzrosły o ponad 30 procent, do 15,3 mld euro (w poprzednim roku: 11,5 mld euro). Dział pojazdów użytkowych z Hanoweru wygenerował w 2023 r. rentowność operacyjną ze sprzedaży na poziomie 5,7 proc. (w poprzednim roku: 4,6 proc.).

W roku 2023, Volkswagen Samochody Dostawcze przekazał klientom 409 400 pojazdów, co stanowi wzrost o około 25 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak podkreśla producent, ten pozytywny rozwój dotyczy wszystkich pojazdów marki i wszystkich regionów. Łączna liczba wydanych pojazdów elektrycznych była czterokrotnie wyższa niż w roku poprzednim: do rąk klientów oddano 29 300 pojazdów w pełni elektrycznych, czyli 7,1 proc. ogólnej sprzedaży.

Paweł Janas 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów