1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Poznaliśmy wyniki, a także plany Mazdy na 2024 rok
Wiadomości

Poznaliśmy wyniki, a także plany Mazdy na 2024 rok

3 min

Znaczący wzrost sprzedaży, umacniająca się pozycja modeli CX oraz nowy dyrektor zarządzający – Mazda Motor Poland podsumowuje 2023 rok i planuje kolejnych 12. miesięcy.
Zobacz także Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu? Otomoto: trendy motoryzacyjne w Polsce w 2024 roku Rekordowy wzrost rejestracji i zainteresowania historią pojazdów z Chin
Mzda CX-60 Homura© IBRM Samar

Miniony, 2023 rok przyniósł długo oczekiwaną stabilizację w branży motoryzacyjnej. Po burzliwym okresie pandemii, przerywanych łańcuchów dostaw i kłopotów z dostępnością części do produkcji samochodów tym razem obyło się bez zaskoczeń. Jak podkreślają przedstawiciele spółki Mazda Motor Poland, dzięki regularnej produkcji i bieżącym dostawom udało się zrealizować zaległe zamówienia klientów, co między innymi przełożyło się na wyraźny wzrost sprzedaży nowych samochodów Mazdy w Polsce do poziomu 11079 sztuk. To oznacza 52,4% wzrostu rok do roku oraz udział w rynku w wysokości 2,33%.

Najlepiej sprzedającymi się autami Mazdy w ubiegłym roku były modele z segmentu SUV. Pierwsze miejsce w gamie japońskiego producenta w Polsce należało do modelu CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egzemplarzy uplasował się flagowy obecnie model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży Mazdy w Polsce wyniósł 64,4%.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Kolejne miejsca zajęły: Mazda 6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.

Jak podkreślają przedstawiciele polskiego importera, wzrost sprzedaży Mazdy w Polsce rok do roku na poziomie 52,4% był znacznie powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w 2023 r. wyniósł 13,2%.

- W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień , jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień – zaznacza Maciej Hochman, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. 

Warto w tym miejscu przypomnieć, że pod koniec roku nastąpiła zmiana na tym stanowisku. Dotychczasowy dyrektor zarządzający, Łukasz Paździor, po ponad 12 latach w roli szefa Mazdy w Polsce 1 grudnia 2023 r. awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Mazda Selected Markets Group – 20 rynków z Europy Środkowej, Bałkanów, Grecji Turcji Cypru, Malty, Portugalii oraz Irlandii. 

Końcówka 2023 r. upłynęła w firmie Mazda Motor Poland również pod znakiem przygotowań do wprowadzenia nowej oferty w ramach Mazda Finance. Od 1 stycznia 2024 r. rolę głównego banku finansującego stoki dealerskie oraz sprzedaż nowych samochodów Mazdy do klientów firmowych i indywidualnych przejął CA Auto Bank oraz jego spółka Drivalia Lease. Zdaniem importera, dzięki nowym produktom oferta leasingowa i kredytowa ma być bardziej konkurencyjna, a cały proces łatwiejszy i szybszy.

Na nowy rok importer zapowiada liczne premiery. - Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla, działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów.

Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium – zapowiada Maciej Hochman.

W minionym roku Mazda Motor Poland obchodziła 15-lecie swojej obecności na polskim rynku. Przez ten czas do klientów w naszym kraju trafiło ponad 115 000 nowych samochodów, a marka chwali się stabilną siecią sprzedaży obejmującą 32 autoryzowanych dealerów.

PJ

 


Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów