Przez ostatni miesiąc, przedstawiciele Omody spotykali się z potencjalnymi dealerami oraz kontrahentami. Plany na początek zakładają otwarcie 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Dodatkowo w planach są salony pokazowe w centrach miast, aby każdy mógł zobaczyć auto z bliska. Docelowo punktów sprzedaży ma być od 30 do 40, a każdy z nich będzie również punktem serwisowym.
Docelowo Omoda ma w planach otwarcie od 30 do 40 salonów w naszym kraju, a w ciągu pierwszych pięciu lat chce zdobyć 5 proc. udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. To bardzo ambitne założenie. Osiągnięcie takiego udziału w rynku oznaczałoby poziom powyżej dzisiejszego wyniku BMW, które na koniec listopada mogło poszczycić się wynikiem rzędu 4,8 proc. i siódmą pozycją w rankingu rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce.
Eric Zheng, szef polskiego oddziału Omody, powiedział:
„Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów.”
Plany marki dotyczące rynku europejskiego wybiegają jeszcze dalej. Początkowo wszystkie auta, które trafią do Polski będą produkowane w Chinach. Po kilku pierwszych latach działalności producent planuje rozpocząć budowę fabryk na Starym Kontynencie – zarówno części, jak i aut. Dzięki temu będzie mógł skrócić czas potrzebny na ich dostawę. Firma zaznacza, że jedną z możliwych lokalizacji jest Polska.
W pierwszej kolejności w Polsce będzie dostępny model Omoda 5 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 TGDI, połączonym z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Do gamy, w drugiej połowie 2024 roku, dołączy wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem.
Spółką matką marki Omoda jest Chery Holding Group, chińska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej.