1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Omoda celuje w 5 procent polskiego rynku
Wiadomości

Omoda celuje w 5 procent polskiego rynku

2 min

Chińska marka, która od dłuższego czasu zapowiada rozpoczęcie w 2024 roku sprzedaży aut w Polsce, w ciągu 5 lat chce zdobyć 5 proc. udziałów w rynku. Nie wyklucza też budowy fabryki w naszym kraju.
Zobacz także Dębica powraca do pełnych mocy produkcyjnych JAC Motors nawiązuje współpracę z Grupą Bemo – nowa chińska marka wjeżdża do Polski Chery wchodzi do Europy. Polski rynek na początek
© Omoda

Przez ostatni miesiąc, przedstawiciele Omody spotykali się z potencjalnymi dealerami oraz kontrahentami. Plany na początek zakładają otwarcie 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Dodatkowo w planach są salony pokazowe w centrach miast, aby każdy mógł zobaczyć auto z bliska. Docelowo punktów sprzedaży ma być od 30 do 40, a każdy z nich będzie również punktem serwisowym. 

Docelowo Omoda ma w planach otwarcie od 30 do 40 salonów w naszym kraju, a w ciągu pierwszych pięciu lat chce zdobyć 5 proc. udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. To bardzo ambitne założenie. Osiągnięcie takiego udziału w rynku oznaczałoby poziom powyżej dzisiejszego wyniku BMW, które na koniec listopada mogło poszczycić się wynikiem rzędu 4,8 proc. i siódmą pozycją w rankingu rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Eric Zheng, szef polskiego oddziału Omody, powiedział:

„Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów.” 

Plany marki dotyczące rynku europejskiego wybiegają jeszcze dalej. Początkowo wszystkie auta, które trafią do Polski będą produkowane w Chinach. Po kilku pierwszych latach działalności producent planuje rozpocząć budowę fabryk na Starym Kontynencie – zarówno części, jak i aut. Dzięki temu będzie mógł skrócić czas potrzebny na ich dostawę. Firma zaznacza, że jedną z możliwych lokalizacji jest Polska. 

W pierwszej kolejności w Polsce będzie dostępny model Omoda 5 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 TGDI, połączonym z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Do gamy, w drugiej połowie 2024 roku, dołączy wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem. 

Spółką matką marki Omoda jest Chery Holding Group, chińska firma z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej.

Paweł Janas

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów