1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Kolejny dostawczak Stellantisa będzie produkowany w Polsce w fabryce w Gliwicach
Wiadomości

Kolejny dostawczak Stellantisa będzie produkowany w Polsce w fabryce w Gliwicach

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

3 min

Stellantis Pro One oraz firma IVECO zawarły umowę, na mocy której dwa elektryczne dostawczaki będą sprzedawane w Europie pod marką IVECO. Dla Polski ważne jest to, że oba modele będą produkowane w fabryce Stellantisa w Gliwicach.
Zobacz także Leapmotor przyspiesza: sieć salonów niemal podwojona w miesiąc po debiucie Unia Europejska i Chiny rozmawiają o minimalnych cenach aut elektrycznych zamiast ceł KIA aktualizuje strategię biznesową do 2030 roku
false

Fabryka Stellantisa w Gliwicach działa już od 1996 roku. To tutaj produkowane były m.in. osobowe Ople Astry, Ople Agile czy Ople Zafiry. Od 2022 roku z taśm produkcyjnych zaczęły zjeżdżać dostawcze modele: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper oraz Opel Movano.

Na początku 2024 roku gamę produkowanych modeli powiększono o elektrycznego Fiata e-Ducato. Samochód z silnikiem o mocy 270 KM ma baterię o pojemności 110 kWh i zasięg do 420 km. Przestrzeń ładunkowa ma pojemność do 17 m3, a maksymalna ładowność to 1500 kg.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Stellantis – takie będą kolejne auta z Gliwic

Jednak to nie koniec ekspansji produktowej fabryki w Gliwicach. Na mocy umowy podpisanej pomiędzy Stellantis Pro One (jednostka biznesowa Stellantis N.V.) oraz IVECO w Europie będą sprzedawane dwa modele elektrycznego dostawczaka pod marką IVECO.

Cieszymy się, że możemy dodać dwa innowacyjne i uniwersalne samochody dostawcze z napędem elektrycznym do naszego asortymentu lekkich pojazdów użytkowych. Podniesie to naszą konkurencyjność w segmencie samochodów dostawczych. Zdecydowaliśmy się podjąć współpracę ze Stellantis Pro One, ponieważ pragniemy skorzystać z ich fachowej wiedzy oraz silnej pozycji we Włoszech i całej Europie: zwłaszcza, że elementy te historycznie łączą nasze firmy. Jestem przekonany, że ta zwycięska współpraca przyniesie korzyści naszym europejskim klientom, a przede wszystkim pomoże im odnieść sukces w zakresie usług logistyki ostatniej mili.Luca Sra, prezes jednostki samochodów ciężarowych w Grupie Iveco

Konstrukcja samochodów będzie bazowała na platformach aut elektrycznych Stellantis Pro One przeznaczonych dla średnich i dużych aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8-4,25 t. Samochody będą należały do dwóch kategorii – od 2,8 t do 3,1 t oraz od 3,5 t do 4,25 t.

Nowości uzupełnią gamę modelową IVECO

Nowe modele IVECO będą oferowane równolegle z produkowanym we Włoszech IVECO eDaily. Planowane samochody będą zjeżdżały m.in. z taśm polskiej fabryki Stellantisa w Gliwicach. Oprócz tego pojazdy mają powstawać w Atessie we Włoszech oraz w miejscowości Hordain we Francji.

Obie firmy zapowiedziały, że nowe modele elektrycznych IVECO wejdą do sprzedaży w połowie 2026 roku. Zakłada się, że dostawy tych samochodów będą realizowane przez dziesięć lat.

Jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z IVECO, włoską firmą o wiodącej pozycji na światowym rynku, a jest to wszystko możliwe, ponieważ jesteśmy liderami na rynku pojazdów LCV w Europie, a także dzięki naszej sprawności operacyjnej, jakości naszych produktów i zdolności do opracowywania technologii napędów akumulatorowych, które pomagają zmniejszać emisje i chronić środowisko. Jean Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy

Według danych IBRM Samar IVECO sprzedało w Polsce w 2024 roku 5520 samochodów. W zestawieniu z 2023 rokiem oznacza to spadek o 2,99 proc. Wówczas do klientów trafiło 5690 samochodów marki IVECO. W 2024 roku w segmencie dostawczych aut włoska marka zajęła siódme miejsce pod względem sprzedaży.

Stellantis Pro One

Stellantis Pro One to lider na globalnym rynku pojazdów użytkowych. W ramach Stellantis Pro One oferowane są rozwiązania dotyczące marek: Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot, Ram oraz Vauxhall.

Stellantis Pro One ujęto w planie Dare Forward 2030. Tym samym oczekuje się, że do 2030 roku koncern osiągnie 100 proc. produkcji bezemisyjnych samochodów osobowych w Europie oraz 50 proc. udziału w produkcji aut osobowych i lekkich ciężarówek BEV w USA.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów