Obecnie większość, bo 54,7 proc., stanowią auta napędzane silnikami benzynowymi, których odsetek urósł na przestrzeni roku o 1,7 p.p. Z kolei dowodem na dokonującą się szybko transformację napędów jest największy wzrost udziału we flocie w wynajmie długoterminowym samochodów wyposażonych w ekologiczne jednostki napędowe, a więc wszelkiego typu hybryd i elektryków.
Odsetek tego typu pojazdów zwiększył w ciągu roku o 3,6 p.p. i obecnie stanowią one 11,3 proc. ogółu. Co więcej, auta w pełni elektryczne (BEV) stanowiły na koniec grudnia 2023 roku już 2,3 proc. łącznej floty, a ich udział w ciągu roku niemalże się podwoił (z poziomu 1,2 proc. na koniec roku 2022).
Szybki wzrost udziału elektryków to przede wszystkim efekt rządowego programu dopłat „Mój Elektryk”, ale również spadających cen aut tego typu oraz coraz lepiej rozwiniętej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju.
Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w czwartym kwartale 2023 roku była o 7 proc. i 9,7 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 128,2 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 131,2 g/km i była niższa o 2,7 proc. i 3,7 g/km w stosunku do stanu w porównywalnym czasie roku 2022.