Piotr Szewczyk, dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Poland oraz członek zarządu Astara Poland: Projekty ASX i Colta są oparte na wspólnej płycie podłogowej i sojuszu Renault, Nissana i Mitsubishi. Wiemy, że wzbudzało to różne emocje, ale nowy ASX zachowuje charakterystyczny design japońskiej marki. Poza tym wyróżnia nas 5-letnia gwarancja fabryczna, a nasze serwisy i salony są jednymi z najlepszych w Europie pod względem obsługi, co sprawia, że coraz więcej osób ulega magii Trzech Diamentów. To dobrze oceniane przez klientów i ekspertów konstrukcje, dlatego nie boimy się tych porównań. Zobacz także Nowe stawki i lepsza jakość badań technicznych Zmiany w akcyzie bardzo pożądane Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie
Paweł Janas, samar.pl: Mimo słabszego sierpnia, 45 proc. wzrostu liczby rejestracji aut po ośmiu miesiącach to chyba niezła zapowiedź wyniku, który Mitsubishi chce osiągnąć w tym roku na polskim rynku? Na jaki zatem rezultat firma pracuje i dzięki czemu chce go osiągnąć?
Piotr Szewczyk, dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Poland oraz członek zarządu Astara Poland: Bardzo doceniamy, że legendarna marka Mitsubishi Motors przyciąga klientów i że coraz większa ich liczba decyduje się na zakup naszych samochodów. To głównie zasługa dwóch modeli: Mitsubishi Colt oraz ASX, który zadebiutował właśnie w nowej odsłonie, bardziej wyrazistej i zaawansowanej technologicznie. Przewidujemy, że dzięki niemu osiągniemy wynik lepszy niż rok oraz dwa lata temu. Widzimy naprawdę duże zainteresowanie klientów tym samochodem. ASX przyciąga uwagę nowym wyglądem i oprogramowaniem Google na pokładzie, oferującym przydatne usługi, takie jak Asystent Google czy Mapy Google. Mamy tu także nową aplikację My Mitsubishi Motors, pozwalającą kierowcom zsynchronizować telefon ze swoim ASX-em, co umożliwia np. zlokalizowanie zaparkowanego samochodu i daje możliwość wyznaczenia do niego drogi. Dzięki integracji z nawigacją kierowca może wyznaczyć trasę w domu i wysłać ją bezpośrednio do Google Maps w pokładowym systemie ASX. Z kolei nowa aplikacja My Mitsubishi Motors zapewnia łatwe przywołanie pomocy drogowej i kontakt z Mitsubishi Motors. Warto przypomnieć także o naszej 5 - letniej gwarancji wraz 5 letnim programem Assistance. Kierowcy w Polsce docenią też z pewnością przydatne dodatki – podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę, czy duży 10,4-calowy ekran stacji multimedialnej.
Jak Pan wspomniał, importer wprowadza na polski rynek zmodernizowanego crossovera Mitsubishi ASX. W ofercie jest m.in. silnik benzynowy turbo i jednostka przystosowana do LPG, a niebawem ma pojawić się też pełna hybryda. Ceny zaczynają się od 95,9 tys. złotych. Jest szansa na sukces?
Zdecydowanie! ASX przekonuje szeroką gamą układów napędowych, co odpowiada różnym potrzebom i stylom jazdy. Do wyboru mamy: silnik benzynowy turbodoładowany układem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid), silnik benzynowy z turbodoładowaniem lub oszczędny wariant napędzany gazem LPG z instalacją fabryczną producenta. Klienci bardzo dobrze oceniają 1,3 - litrową jednostkę DI-T, w której zużycie paliwa wynosi 5,9 – 7,5 l/100 km.
Mitsubishi zaczyna odliczanie do europejskiej premiery modelu Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid 2024. Ten średniej klasy SUV ma wejść do produkcji seryjnej pod koniec roku. Jakie nadzieje wiąże z nim producent oraz importer w Polsce?
Jesteśmy bardzo podekscytowani zbliżającą się premierą, gdyż zaprezentujemy podczas niej niezwykle zaawansowane rozwiązania technologiczne połączone z nowoczesnym, śmiałym wzornictwem. Mitsubishi Outlander to nasz flagowy model, dobrze znany Polakom. Teraz będzie dostępny z kolejną generacją hybrydowego układu napędowego typu Plug-in (PHEV) z napędem na cztery koła. Nowy zaawansowany układ napędowy to pomost między napędem elektrycznym a spalinowym. Zapewnia dłuższy zasięg, elastyczność w dłuższych trasach i możliwość ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła np. domowego gniazdka.
Z tym modelem wchodzicie jednak na konkurencyjny rynek SUV-ów klasy D…
Zdajemy sobie z tego sprawę, ale widzimy ogromne zainteresowanie nowym Outlanderem w naszych mediach społecznościowych oraz na specjalnej stronie, którą uruchomiliśmy na początku roku: Już ponad 1000 osób zapisało się na subskrypcję wiadomości o tym modelu. Mamy też dużo bezpośrednich, mailowych zapytań. To sprawia, że czujemy się spokojni o sprzedaż produkowanego w Japonii samochodu. Wyczekiwana premiera tego modelu zbliża się wielkimi krokami – odbędzie się już 1 października w Madrycie. To ważny krok w rozwoju marki, która wraz z tym modelem wprowadza śmiałą stylistykę i zaawansowane rozwiązania techniczne. Podczas europejskiej premiery nie zabraknie oczywiście polskiego ambasadora marki – Bartłomieja Topy.
Czy porównania z bliźniaczymi modelami Renault pomagają czy przeszkadzają w sprzedaży ASX-a czy Colt-a?
Projekty ASX i Colta są oparte na wspólnej płycie podłogowej i sojuszu Renault, Nissana i Mitsubishi. Wiemy, że wzbudzało to różne emocje, ale nowy ASX zachowuje charakterystyczny design japońskiej marki. Poza tym wyróżnia nas 5-letnia gwarancja fabryczna, a nasze serwisy i salony są jednymi z najlepszych w Europie pod względem obsługi, co sprawia, że coraz więcej osób ulega magii Trzech Diamentów. To dobrze oceniane przez klientów i ekspertów konstrukcje, dlatego nie boimy się tych porównań.
Dlaczego, mimo rosnącej konkurencji, choćby ze strony producentów z Chin, warto Pana zdaniem wybrać model ze stajni Mitsubishi?
Jesteśmy pewną, znaną, legendarną marką i stoi za nami 150-letnia japońska tradycja konstruowania samochodów najwyższej jakości, słynących z niezawodności i osiągów. Nie bez znaczenia jest nasze zobowiązanie serwisowe zapewniające 5-letnią gwarancję fabryczną producenta do przebiegu 100 000 km, 12-letnią gwarancję antykorozyjną, czy 5 lat wsparcia Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu. Polska sieć dealerska Mitsubishi Motors została oceniona najwyżej w Europie w obszarze obsługi klienta w 2023 roku. W dziedzinie zadowolenia klientów rezultaty wyraźnie przewyższyły średnią innych krajów europejskich. Systematycznie szkolimy pracowników placówek i badamy zmieniające się potrzeby użytkowników. Dzięki temu możemy sprostać ich oczekiwaniom, oferując im, np. darmowe kontrole przed wakacjami i zimą, serwis door-to-door, czy sezonowe, atrakcyjne oferty zakupu części i akcesoriów. Jakość samochodów i obsługi oraz zaufanie klientów to najważniejsze cechy wyróżniające markę Mitsubishi Motors. W czasach zaostrzającej się konkurencji to właśnie te cechy coraz bardziej będą decydować o wyborach klientów i sukcesie sprzedażowym.