Sprzedaż na świecie 4,19 mln aut (w tym 1,26 mln pojazdów elektrycznych), osiągnięcie 4,5% udziału w światowym rynku (w rynku aut elektrycznych - 4,3%), zainwestowanie ok. 25,8 mld euro – to podstawowe założenia strategii biznesowej marki KIA pt. „Plan S 2030”. W ramach tej strategii KIA planuje sprzedać na świecie do 2030 roku 4,19 mln samochodów: w Ameryce Północnej 1,11 mln aut, w Europie – 774 tys. szt., a w Korei - 580 tys. W Indiach Kia zamierza zwiększyć sprzedaż do 400 tys. egzemplarzy.
Przede wszystkim auta zelektryfikowane
Firma chce sprzedać do 2030 roku 2,33 mln pojazdów zelektryfikowanych (w tym, 1,26 mln elektrycznych oraz 1,07 mln hybrydowych), co ma stanowić 56% jej całkowitej sprzedaży. W Ameryce Północnej sprzedaż modeli zelektryfikowanych ma wzrosnąć do 70%, w Europie do 86%, w Korei - 73%, a w Indiach - 43%. Aby sprostać wzrastającemu popytowi, koreańska firma zwiększy zdolność produkcyjną o 17% – z 3,63 mln aut w 2025 roku do 4,25 mln do 2030 roku.
false
© KIA Do 2030 roku sprzedaż aut hybrydowych marki KIA wzrośnie do prawie miliona egzemplarzy, co oznacza dwukrotny wzrost wobec planowanej w tym roku sprzedaży na poziomie 490 tys. egzemplarzy. Firma poszerzy swoją ofertę samochodów elektrycznych o kolejny model – EV2 (po EV3, EV4 i EV5), a także samochodów typu Platform Beyond Vehicle (PBV). Planuje również wejście do segmentu pick-upów. Pierwszy model tego rodzaju - Tasman, zostanie wprowadzony na rynek w Korei, Australii i na rynkach wschodzących, z planowaną roczną sprzedażą 80 tys. egzemplarzy i 6% udziałem w rynku. W Ameryce Północnej Kia wprowadzi do sprzedaży elektryczny pick-up. Producent zakłada sprzedaż na poziomie 90 tys. egzemplarzy rocznie i 7% udział w rynku.
W celu optymalizacji łańcucha dostaw, KIA zainwestuje w lokalną produkcję pojazdów elektrycznych. Strategia zakłada, że Korea będzie światowym centrum rozwoju i produkcji aut elektrycznych firmy, Ameryka Północna - produkcji średnich i dużych SUV-ów, Europa - SUV-ów kompaktowych i hatchbacków, a Indie - SUV-ów kompaktowych wytwarzanych na rynek lokalny. Jednocześnie KIA zachowa elastyczność, produkując w 13 zakładach na świecie pełną gamę modeli o zróżnicowanych napędach: z silnikami spalinowymi, auta hybrydowe oraz elektryczne.
false
© KIA Fabryka Gwangmyeong EVO, która rozpoczęła działalność operacyjną w ubiegłym roku, wytwarza obecnie elektryczny model EV3, zaś produkcja drugiego auta elektrycznego – EV4 – rozpoczęła się w marcu br. W lipcu 2025 r. zakład Hwaseong EVO zacznie produkcję modelu PV5, a w 2027 roku - PV7. Do 2030 roku KIA chce sprzedawać 250 tys. aut typu PBV (elektryczne samochody użytkowe) w Europie, Korei oraz na innych rynkach globalnych.
Cele biznesowe i finansowe
W ubiegłym roku KIA uzyskała rekordowo wysokie rezultaty finansowe. Rocznym przychód wyniósł 66 mld euro, a marża operacyjna 11,8%. W 2025 roku firma planuje sprzedać 3,22 mln samochodów (wzrost o 4,1% r/r), chce również osiągnąć przychód ok. 68,8 mld euro (wzrost o 4,7% r/r), przy marży zysku operacyjnego wynoszącej 11%.
Do 2030 roku koncern z Korei planuje uzyskać 104,4 mld euro przychodu oraz ok. 11 mld euro zysku operacyjnego. Marża zysku operacyjnego ma osiągną poziom ponad 10%.
W ciągu najbliższych 5 lat KIA zamierza zainwestować łącznie ok. 25,8 mld euro, co stanowi wzrost o 2,5 mld euro wobec zapowiedzi z 2024 roku. Z tej kwoty 11,7 mld euro ma być przeznaczone na przyszłą działalność, m.in. na modele elektryczne, auta typu SDV, robotykę oraz AAM (zaawansowaną mobilność powietrzną).