1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Stellantis wstrzymuje produkcję Leapmotor T03 w Polsce. Rozważa inne opcje
Wiadomości

Stellantis wstrzymuje produkcję Leapmotor T03 w Polsce. Rozważa inne opcje

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Stellantis potwierdza zakończenie montażu chińskiego modelu elektrycznego Leapmotor T03 w fabryce w Tychach. Firma zapowiada dalsze wprowadzanie pojazdów marki na rynek europejski, ale obecnie analizuje alternatywne rozwiązania produkcyjne.
Zobacz także Leapmotor przyspiesza: sieć salonów niemal podwojona w miesiąc po debiucie Cła uderzają w „Wielką Trójkę" z Detroit Trump wprowadza 25 proc. cła na samochody i części
false

Stellantis poinformował, że od 30 marca br. zaprzestał produkcji modelu T03 chińskiego producenta Leapmotor w swoim zakładzie w Tychach. Decyzja została potwierdzona przez polski oddział koncernu, który w oficjalnym oświadczeniu przesłanym samar.pl zaznaczył, że nadal jest zaangażowany w wprowadzanie pojazdów Leapmotor na rynek europejski, jednak obecnie ocenia „różne opcje produkcyjne”.

false

Jak podała agencja Reuters, Stellantis nie ujawnił przyczyn tej decyzji, ani czy model będzie w przyszłości wytwarzany w innej europejskiej fabryce. Według nieoficjalnych informacji, koncern i Leapmotor nie planują na razie wznowienia produkcji T03 w Europie, skupiając się na jego modernizacji do wersji A-series, które od 2026 r. mają być produkowane poza Chinami.

false

To kolejna zmiana w strategii Stellantisa dotyczącej współpracy z Leapmotorem. W ubiegłym roku zrezygnowano z planów produkcji w Polsce elektrycznego crossovera B10. Jak podały źródła Reutersa, decyzja była związana z reakcją Chin na unijne cła na importowane samochody elektryczne. Polska, popierająca te rozwiązania, straciła produkcję na rzecz Hiszpanii, która wstrzymała się od głosu w sprawie ceł.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Stellantis dysponuje 51 proc. udziałów w joint venture Leapmotor International, które ma wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji pojazdów chińskiej marki poza Chinami.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów