Volvo to producent bezpiecznych i komfortowych samochodów, które w dodatku są ekologiczne. Nie dziwi zatem bogata oferta elektrycznych pojazdów. Topowym modelem z bezemisyjnym napędem jest potężny SUV Volvo EX90.false
© IBRM Samar Volvo ma obecnie w gamie aż pięć elektrycznych modeli. Wśród nich jest luksusowy sedan Volvo ES90, crossover Volvo EC40 oraz trzy SUV-y: Volvo EX30, Volvo EX40 i największy z nich Volvo EX90.
Volvo EX90 zadebiutowało 9 listopada 2022 roku. Klienci, którzy zachwycili się tym modelem musieli wówczas uzbroić się w cierpliwość, bowiem na rynkową premierę pojazdu trzeba było poczekać do 2024 roku. Dziś już wiemy, że warto było poczekać na ten model.
false
© IBRM Samar Według danych analizowanych przez IBRM Samar w premierowym roku sprzedaży w Polsce na Volvo EX90 zdecydowało się 31 kierowców. Tyle samo osób kupiło ten model w okresie styczeń-marzec 2025 roku.
Volvo EX90 – topowy elektryk szwedzkiej marki
false
© IBRM Samar Volvo EX90 pod względem wielkości nadwozia gra w podobnej lidze co spalinowe Volvo XC90. Dowód? Proszę bardzo. Wymiary Volvo EX90 (dł./szer./wys.) to 5037/1964/1744 mm, a rozstaw osi to 2985 mm. Wymiary Volvo XC90 – 4953/1931/1767 mm, a rozstaw osi – 2984 mm.
false
© IBRM Samar Zewnętrzne wymiary przekładają się na rozplanowanie wnętrza (czytaj: dużą ilość miejsca w części pasażerskiej i na bagaże). Volvo EX90 występuje w trzech rodzajach konfiguracji kabiny. W zależności od potrzeb do wyboru jest odmiana 5-osobowa, wersja z sześcioma indywidualnymi fotelami lub wydanie 7-osobowe.
false
© IBRM Samar W przypadku tej ostatniej konfiguracji za siedzeniami wygospodarowano przestrzeń na bagażnik o pojemności 324-697-2135 l. W tym zawiera się umieszczony pod podłogą schowek o pojemności 72 l. To jeszcze nie koniec możliwości transportowych, bowiem dodatkowy kufer o pojemności 46 l znajduje się pod maską. To idealne miejsce na transport kabli.
false
© IBRM Samar Volvo EX90 – trzy wersje mocy
Volvo EX90 w najsłabszej wersji ma napęd na tył i silnik generujący 279 KM oraz 490 Nm. W tej postaci samochód rozpędza się do setki po 8,4 s. Pozostałe odmiany mają już napęd na wszystkie koła, a ich układy produkują – 408 KM i 770 Nm oraz 517 KM i 910 Nm.
false
© IBRM Samar Przyspieszenie do setki zajmuje im odpowiednio 5,9 s oraz 4,9 s. Wszystkie wersje Volvo EX90 rozpędzają się maksymalnie do 180 km/h.
Volvo EX90 – tak daleko zajedziesz na prądzie
Volvo EX90 z bazowym silnikiem ma na pokładzie baterię o pojemności netto 102 kWh, a w pozostałych wersjach wykorzystano akumulatory o pojemności 107 kWh. W przypadku najsłabszej odmiany zasięg w mieszanym cyklu wynosi 620 km, a podczas jazdy w mieście – 817 km. W pozostałych odmianach te wartości wynoszą odpowiednio – 623 km i 776 km oraz 621 km i 772 km.
false
© IBRM Samar Niezależnie od wybranej wersji maksymalna moc ładowania prądem zmiennym to 11 kW, natomiast prądem stałym – 250 kW. Korzystając z tej pierwszej opcji prąd uzupełnimy w 100 proc. po ok. 10 godz. Natomiast na punkcie szybkiego ładowania wystarczy 30 min żeby uzyskać odpowiedni poziom energii.
Volvo EX90 – tyle trzeba zapłacić
Volvo EX90 występuje w trzech wersjach wyposażeniowych do wyboru – Core, Plus lub Ultra. Za auto z najsłabszym silnikiem, z pięciomiejscowym wnętrzem i z bazową specyfikacją (Core) zapłacimy od 399 900 zł.
false
© IBRM Samar Najtańszy 6-osobowy model (Core, 279 KM) to wydatek od 419 900 zł, a 7-osobowe wydanie kosztuje od 409 900 zł. Za samochód z 408-konną jednostką zapłacimy od 439 900 zł, a z napędem produkującym 517 KM od 479 900 zł.