1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Rejestracje samochodów klasy premium – lipiec 2024
Rynek w liczbach

Rejestracje samochodów klasy premium – lipiec 2024

3 min

W siódmym miesiącu 2024 r. liczba rejestracji aut z wyższej półki była co prawda mniejsza niż w poprzednim miesiącu, ale znacząco większa w porównaniu z lipcem roku 2023. Udział tego segmentu w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł rekordowe 26,5 proc.
Zobacz inne wydania Rejestracje samochodów klasy premium – grudzień 2024 Rejestracje samochodów klasy premium – listopad 2024 Rejestracje samochodów klasy premium – październik 2024 Rejestracje samochodów klasy premium – wrzesień 2024 Rejestracje samochodów klasy premium – sierpień 2024 Rejestracje samochodów klasy premium – czerwiec 2024

W lipcu 2024 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 11 435 nowych samochodów osobowych klasy premium. Był to wynik o 5,17 proc. mniejszy niż w czerwcu bieżącego roku i o 35,28 lepszy w zestawieniu z lipcem roku 2023, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 8 453 takie auta. Udział tego segmentu w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł w lipcu rekordowe 26,5 proc. W okresie od stycznia do lipca 2024 roku w Polsce zarejestrowano 77 675 nowych aut z wyższej półki, o 24,45 proc. (15 261 sztuk) więcej w zestawieniu z takim sam okresem minionego roku. Auta klasy premium miały na koniec siódmego miesiąca br. 24,3 proc. udziału w rynku. 

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium na koniec lipca 2024 roku zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 16 310 nowych samochodów tej marki, co jest rezultatem o 8,47 proc. większym niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-lipiec najlepiej sprzedawał się model A3 (2 999 sztuk). Na drugiej pozycji w zestawieniu znalazło się Audi A4 (2 857 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3 (2 502 egzemplarze). 

Na drugim miejscu po siedmiu miesiącach bieżącego roku był Mercedes. Klienci kupili i zarejestrowali 16 143 samochody tej marki, o 50,91 proc. więcej w zestawieniu z sytuacją sprzed roku. Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. W gamie marki na koniec lipca 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC z 2 262 zarejestrowanymi samochodami, przed klasą GLC Coupe (1 618 egz.) oraz CLA (1 413 sztuk).

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Trzecią pozycję na koniec lipca 2024 roku zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku to 16 011 zarejestrowanych samochodów, o 21,71 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2023. Najczęściej rejestrowane od początku roku modele w gamie BMW to: seria 3 (2 243 szt.), drugi był model X5 (2 184 szt.) oraz seria 5 (1 957 egzemplarzy). 

Czwarta pozycja za okres styczeń-lipiec br. przypadła w udziale Volvo. Marka ta zarejestrowała w Polsce w omawianym okresie 10 723 samochody, o 36,81 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w gamie szwedzkiego producenta na koniec lipca br. był XC60 (3 982 egzemplarze), wiceliderem – XC40 (2 878 sztuk), które wyprzedziło model XC90 (1 349 sztuk). Warto ponownie zwrócić uwagę na dobre, czwarte miejsce w pełni elektrycznego modelu EX30 (832 sztuki). 

Na piątej pozycji był Lexus. W okresie od stycznia do lipca 2024 roku japońska marka zarejestrowała w Polsce 8 370 samochodów, o 34,63 proc. więcej (r/r). Do końca lipca 2024 roku w gamie Lexusa najlepiej sprzedawał się model NX (3 194 zarejestrowane auta), przed modelem RX (1 838 szt.) oraz LBX (1 223 egzemplarze). 

W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych marek segmentu premium największą stratę procentową w okresie styczeń-lipiec 2024 roku zanotowało, zajmujące 16. pozycję w zestawieniu, Maserati. Polacy kupili i zarejestrowali 33 auta tej marki, o 29 sztuk (minus 46,77 proc.) mniej niż w okresie styczeń-lipiec 2023 r. W całym zestawieniu na minusie po siedmiu miesiącach br. były też marki: Mini, DS, Jaguar, Ferrari i Alpina. Z kolei największym wzrostem procentowym w TOP20 może pochwalić się, pozycjonowany na 20 miejscu, McLaren z 9 zarejestrowanymi samochodami wobec 4 na koniec lipca 2023 (plus 125 proc.). 

W okresie od stycznia do lipca 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (3 982 egzemplarze). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 3 194 egzemplarzami. Brąz przypadł w udziale modelowi Audi A3 (2 999 sztuk).

Tekst: Paweł Janas

Infografika: Michał Hadyś

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów