1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Dongfeng wjeżdża do Polski z pełną gamę aut
Wiadomości

Dongfeng wjeżdża do Polski z pełną gamę aut

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

Dongfeng, jeden z największych koncernów motoryzacyjnych w Chinach, wchodzi oficjalnie na polski rynek. Dystrybucją jego marek zajmie się AFG Motors – spółka zależna Auto Fus Group. Premierowe modele zadebiutowały podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu, a sprzedaż rozpocznie się tuż po ich zakończeniu.
Zobacz także ZF na targach Auto Shanghai: innowacje dla elektromobilności i nie tylko Maxus planuje rozbudowę sieci dealerskiej Leapmotor przyspiesza: sieć salonów niemal podwojona w miesiąc po debiucie

Trzy marki – jeden plan

Polski rynek od razu otrzyma bogatą gamę produktów Dongfenga. AFG Motors wprowadza trzy marki: podstawową – Dongfeng, segment premium - reprezentowany przez Voyah, oraz topowy, w pełni elektryczne MHero.

To oferta szeroka – od modelu miejskiego za niespełna 100 tys. zł po elektryczną limuzynę na drogę i offroad za niemal 800 tys. zł. Robert Żarkowski, project manager w AFG Motors.
false Robert Żarkowski, project manager w AFG Motors.© IBRM Samar
Robert Żarkowski, project manager w AFG Motors.

Modele na start: od Boxa po Huge

W ramach marki Dongfeng dostępne będą cztery modele: Box – elektryczny samochód miejski, Shine – spalinowy model kompaktowy, Mage – spalinowy lub hybrydowy crossover oraz Huge – duży SUV. Podstawowe modele Dongfenga, czyli wspomniane – Box i Shine – będą kosztować 99 900 zł. To cena za w pełni wyposażoną wersję, co stanowi bardzo konkurencyjną ofertę w obecnych realiach rynkowych. Wszystkie oferowane samochody będą dostępne w jednej, bogato wyposażonej wersji – klient wybierze jedynie kolor. „To typowe podejście chińskich producentów – uproszczona konfiguracja, wysoka wartość w standardzie” – zaznacza Żarkowski. Dodatkowo na rynek trafi marka Voyah z modelem SUV klasy premium, którego ceny startują od około 225 tys. zł, oraz flagowy M-Hero – elektryczny SUV wyceniony na 799 tys. zł.

false Dongfeng Mage© AFG Motors
Dongfeng Mage

Jakość bez kompleksów

Przedstawiciel AFG Motors podkreśla, że Dongfeng nie zamierza konkurować wyłącznie ceną.

„To już nie są tanie samochody z Chin. Dongfeng to dziś solidna jakość, dobre materiały i zautomatyzowana produkcja. Zużycie wnętrz po przebiegu 20 tys. km jest minimalne, a zastosowane komponenty odpowiadają najnowszym standardom. Przykład? W modelu Box zastosowano nowoczesne baterie CATL – identyczne z tymi montowanymi w wersjach chińskich” –Robert Żarkowski, project manager w AFG Motors.
false M-Hero© AFG Motors
M-Hero

Sieć dealerska i zaplecze serwisowe

Sprzedaż rozpocznie się niemal natychmiast po zakończeniu poznańskich targów. AFG Motors już pracuje nad budową sieci dealerskiej – na początek będzie to kilka do kilkunastu punktów w Polsce. Docelowo liczba salonów ma stopniowo rosnąć. „Nie jesteśmy w stanie dziś wskazać konkretnej liczby. Wszystko zależy od tego, jak rynek przyjmie nowe marki. Na razie reakcje są bardzo pozytywne” – mówi Żarkowski.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

W planach jest także salon w Warszawie. Integralną częścią strategii będzie również zaplecze serwisowe – każdy dealer będzie zobowiązany do jego zapewnienia. Firma deklaruje, że dostawy części mają być szybkie i przewidywalne.

false Dongfeng Box i Huge© AFG Motors
Dongfeng Box i Huge

Auta już na drogach

Chociaż sprzedaż jeszcze się oficjalnie nie rozpoczęła, pierwsze egzemplarze Dongfenga już jeżdżą po polskich drogach. Zarówno samochody demonstracyjne, jak i te sprzedane klientom – często jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem modeli do oferty. „Niektórzy dealerzy sprzedali już pierwsze auta po tym, jak klienci zobaczyli je na żywo i chcieli kupić od ręki” – przyznaje Żarkowski.

false Donfeng na Poznań Motor Show 24 kwietnia 2025© IBRM Samar
Donfeng na Poznań Motor Show 24 kwietnia 2025

Strategia: spokojny start, ambitne cele

Nasz rozmówca podkreśla, że nie zamierza forsować ekspansji na siłę. „Zaczynamy spokojnie – najpierw budujemy sieć, wizerunek i zaufanie klientów. Liczymy, że z czasem te marki znajdą swoje miejsce w świadomości nabywców” – mówi Robert Żarkowski. Firma zdaje sobie sprawę z rosnącej konkurencji w segmencie chińskich samochodów, ale wierzy, że połączenie atrakcyjnej ceny, wysokiej jakości oraz kompleksowej obsługi pozwoli na osiągnięcie sukcesu na polskim rynku.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów