1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. ZF na targach Auto Shanghai: innowacje dla elektromobilności i nie tylko
Wiadomości

ZF na targach Auto Shanghai: innowacje dla elektromobilności i nie tylko

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Podczas targów Auto Shanghai firma ZF prezentuje przełomowe rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, w tym zintegrowane podwozie Chassis 2.0 oraz system zwiększający zasięg. To odpowiedź na dynamiczny rozwój chińskiego rynku motoryzacyjnego.
Zobacz także Leapmotor przyspiesza: sieć salonów niemal podwojona w miesiąc po debiucie Unia Europejska i Chiny rozmawiają o minimalnych cenach aut elektrycznych zamiast ceł GAC wkracza na polski rynek. Jameel Motors oficjalnym dystrybutorem marki

Na międzynarodowych targach Auto Shanghai (23.04–2.05) ZF, niemiecki producent część i komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, zaprezentował ważne innowacje dla samochodów elektrycznych i użytkowych. Wśród nich znalazły się zintegrowane podwozie Chassis 2.0 oraz nowy system zwiększający zasięg (Range Extender), które mają wzmocnić pozycję firmy na chińskim rynku.

false © ZF

Chassis 2.0 – rewolucja w technologii podwozi

W odpowiedzi na megatrendy, takie jak elektryfikacja i autonomiczna jazda, ZF opracował koncepcję Chassis 2.0. Dzięki oprogramowaniu cubiX wszystkie elementy podwozia – układ kierowniczy, hamulce czy amortyzatory – współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Kluczową rolę odgrywają tu technologie by-wire, takie jak systemy steer-by-wire (zastosowane m.in. w modelu NIO ET9) czy brake-by-wire. Aktywne zawieszenie sMOTION, które redukuje kołysanie pojazdu, zdaniem przedstawicieli firmy ZF, już zdobywa uznanie chińskich producentów i zostało wdrożone w Porsche Panamera oraz Taycan.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Range Extender – więcej zasięgu, mniejsze koszty

ZF wprowadza też nowy elektryczny system zwiększający zasięg, który trafi do produkcji w 2025 roku. Jego zalety - według producenta - to m.in. możliwość napędu na wszystkie koła bez dodatkowego silnika, kompaktowość oraz wysoka wydajność. To rozwiązanie ma obniżyć koszty i ułatwić integrację z istniejącymi platformami.

Pojazdy użytkowe: ekologia i efektywność

W segmencie ciężarowym ZF prezentuje elektryczną oś napędową AxTrax 2 oraz hybrydową skrzynię biegów TraXon 2, które zmniejszają emisję CO₂ i zużycie paliwa. Dodatkowo firma pokazuje systemy wspomagania kierowcy OnGuardMAX oraz elektryczne wspomaganie kierownicy dla ciężarówek.

Chiny kluczowym rynkiem dla ZF

„W ciągu ostatnich 5 lat zainwestowaliśmy w Chinach miliardy euro” – podkreśla Renee Wang, prezes ZF China. Firma ma tu ponad 50 fabryk i 5 centrów R&D, a większość nowych zamówień na pojazdy użytkowe pochodzi od lokalnych klientów. Strategia „China Speed” pozwala ZF na szybkie reagowanie na potrzeby rynku i globalne wdrażanie innowacji.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów