Cichy-Zasada, największa grupa dealerska w Polsce, sprzedała w 2024 roku ponad 37 tys. samochodów – nowych i używanych – co oznacza wzrost o niemal 21 proc. (r/r). Minione miesiące to czas intensywnych inwestycji: powstały nowe salony, serwisy mechaniczne i blacharsko-lakiernicze, a firma wdrażała innowacje w każdym obszarze działalności. W 2025 roku Grupa planuje dalszy rozwój marek z portfolio i inwestycje technologiczne wzmacniające jej przewagę konkurencyjną.
Za nami rok dużych przedsięwzięć, rekordowych wyników i ważnych wyróżnień. Dzięki pracy ponad 2 tys. pracowników realizujemy ambitne plany rozwoju i inwestycji w innowacje.Karol Obiegły, prezes zarządu Grupy Cichy-Zasada.
Założona przez Mirosława Cichego oraz Sobiesława Zasadę, Grupa ma w swoim portfolio następujące marki: Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, Seat, Cupra, Audi, Porsche oraz BYD. Salony Grupy działają w 11 miastach i ponad 30 lokalizacjach, często skupiając kilka marek w jednej inwestycji.
W 2024 roku Grupa znacząco zwiększyła sprzedaż marek z Grupy Volkswagena – niemal co piąty samochód grupy VAG w Polsce został kupiony w salonie Cichy-Zasada. Kluczowe dla tego sukcesu były nowa gama modelowa, konkurencyjna oferta i rozwój sieci salonów. Wprowadzono nowe modele, m.in. VW Passat 9. generacji, Tiguan 3. generacji oraz elektryczne ID.7 i ID.7 Tourer. Skoda zaprezentowała elektrycznego Elroqa, a Cupra – modele Terramar i Tavascan. Audi utrzymało pozycję lidera w segmencie premium, a Grupa została liderem sprzedaży Audi Sport w Polsce.
Strategicznym krokiem było przejęcie spółek Auto Wimar, co uczyniło Grupę Cichy-Zasada największym dealerem Skody w kraju, z 11 obiektami i ponad 17-procentowym udziałem w sprzedaży tej marki w Polsce.
W 2024 roku Grupa rozszerzyła także działalność o markę BYD – światowego lidera pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Salony BYD otwarto w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie i Bielsku-Białej, a kolejny powstaje w Koszalinie.
Równolegle rozwijano sieć sprzedaży i serwisów. W Koszalinie zmodernizowano salony Volkswagena i Skody, w Warszawie otwarto Cupra Studio, a w Wieliczce – salon Audi z autoryzacją Audi Sport. Szczecin zyskał pierwszy w Grupie salon Porsche, wybudowany według najnowszych standardów marki. Rozwijano także infrastrukturę serwisową, otwierając nowoczesny serwis blacharsko-lakierniczy w Piasecznie oraz rozpoczynając budowę największej blacharni-lakierni Grupy w Szczecinie.
Grupa odnotowała także wzrost sprzedaży samochodów używanych – ponad 6 tys. aut – utrzymując drugą pozycję w kraju. Ponad połowa transakcji finansowana była we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska, z pakietami serwisowymi zapewniającymi klientom elastyczność.
W segmencie flotowym wprowadzono projekt Fleet Service Center – zintegrowaną, wielomarkową obsługę flotową – i rozwijano sprzedaż w modelu agencyjnym. W 2025 roku planowane jest otwarcie sześciu nowych Fleet Business Center oraz Centrum Flotowego w Piasecznie.