
Grupa Stellantis liderem w segmencie aut hybrydowych
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Paweł Janas
1 min
Wyłącznym importerem i dystrybutorem pojazdów tej marki będzie spółka Asian Automotive Distribution Center (AADC). Do końca 2025 roku zaplanowano uruchomienie sieci sprzedaży liczącej 20 autoryzowanych punktów dealerskich. W 2026 roku przewidywana jest jej dalsza, intensywna rozbudowa.
Na początek na polski rynek trafią trzy modele SUV-ów: kompaktowy G03F (od 94 900 zł), średniej wielkości G01F (od 119 900 zł) oraz największy, siedmioosobowy G05 (od 129 900 zł). Wszystkie pojazdy zostaną dostosowane do potrzeb lokalnych klientów – będą wyposażone m.in. w systemy Android Auto i Apple CarPlay oraz interfejs w języku polskim. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku.
Pojazdy SWM objęte będą pięcioletnią gwarancją producenta, a obsługą posprzedażową zajmą się autoryzowane punkty serwisowe. Do końca bieżącego roku planowane jest dostarczenie około 800 pojazdów do klientów w Polsce.
SWM to marka wywodząca się z Włoch, której dziedzictwo motocyklowe od 2014 roku rozwijane jest przez Shineray Group. Od 2016 roku portfolio SWM obejmuje również samochody osobowe – produkowane w zakładach w Chinach, Wietnamie i we Włoszech. Koncern Shineray, założony w 1997 roku, specjalizuje się w produkcji pojazdów i maszyn, prowadzi również działalność w sektorze finansowym i rozwija technologie inteligentnej mobilności.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Więcej sprzedanych samochodów, a dzięki temu w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Renault odnotowała wzrost obrotów w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Taki wynik udało się uzyskać pomimo tego, że obroty sektora samochodowego Grupy obniżyły się nieco.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów