
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Nowy partner otworzy dwa autosalony – w Warszawie i Krakowie – działające zgodnie z koncepcją 3S, obejmującą sprzedaż, serwis i części zamienne. Warszawski obiekt przy ul. Towarowej 33 rozpocznie działalność już w maju, natomiast krakowska lokalizacja ma zostać ujawniona wkrótce.
Philippe Claverol, szef Maserati Overseas, podkreśla strategiczne znaczenie Polski dla marki i zapowiada „nowy etap pełen emocji” dla fanów Maserati. Entuzjazmu nie kryje też Sebastian Woźniak, dyrektor generalny Grand Automotive Polska: przejęcie przedstawicielstwa traktuje jako wyróżnienie i szansę na zaoferowanie klientom nie tylko samochodów, ale też całkowicie nowego doświadczenia luksusu.
Do tej pory za dystrybucję samochodów marki Maserati w Polsce odpowiadały firmy dealerskie: Pietrzak (w Katowicach) i Chodzeń (w Warszawie). Według danych IBRM Samar w I kwartale 2025 roku w Polsce zarejestrowano 9 sztuk Maserati, w tym 2 w marcu, zaś w całym 2024 roku 15 sztuk.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Więcej sprzedanych samochodów, a dzięki temu w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Renault odnotowała wzrost obrotów w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Taki wynik udało się uzyskać pomimo tego, że obroty sektora samochodowego Grupy obniżyły się nieco.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów