
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Tomasz Kamiński
2 min
Grupa Renault przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku. W tym okresie łącznie udało się sprzedać 564 980 samochodów. Jest to rezultat lepszy o 2,9 proc. w zestawieniu z pierwszym kwartałem 2024 roku.
Większość samochodów sprzedawanych przez Grupę Renault trafia do europejskich kierowców. W pierwszym kwartale 2025 roku dostarczono do klientów na starym kontynencie 402 413 pojazdów osobowych oraz dostawczych. To o 2,8 proc. więcej niż przed rokiem.
Tak dobre wyniki to efekt popularności samochodów marki Renault oraz bestsellerowej pozycji Dacii Sandero. Ten pojazd w dalszym ciągu utrzymuje się na pozycji lidera wśród osobowych modeli. Po wprowadzeniu do oferty Dacii Bigster firma widzi szansę na dalszą poprawę wyników sprzedaży.
Francuski koncern odnotowuje w Europie poprawę sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów. Stanowią one 44,2 proc. wszystkich dostarczonych pojazdów. To jednocześnie o 15,3 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2024 roku.
W omawianym okresie 31 proc. sprzedanych aut stanowiły hybrydy (wzrost o 10,2 proc.), a 13,2 proc. w pełni elektryczne modele (wzrost o 5,1 proc.). W tym przypadku popularnością cieszyły się m.in.: Renault Scenic E-Tech, nowość Renault 5 E-Tech, a także Dacia Spring.
Powody do zadowolenia daje także sytuacja na pozaeuropejskich rynkach. W tym przypadku wzrost sprzedaży wyniósł 11,6 proc. To przede wszystkim zasługa świetnych wyników w Ameryce Łacińskiej (wzrost o 21,1 proc.) oraz w Maroku (+ 45,5 proc.), a także w Korei Południowej.
W efekcie w pierwszym kwartale 2025 roku obroty Grupy Renault wyniosły 11,675 mld euro i okazały się o 0,3 proc. wyższe niż w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku. Z kolei obroty samochodowego sektora wyniosły 10,128 mld euro, a tym samym były o 3 proc. niższe niż przed rokiem.
Grupa Renault nie zmienia prognoz finansowych na 2025 rok. To oznacza marżę operacyjną powyżej 7 proc., a Free cash-flow powyżej 2 mld euro. W uzyskaniu pozytywnych wyników mają pomóc samochody, które zadebiutują w 2025 roku.
W 2025 roku pojawi się kilka nowości Grupy Renault. W Europie mają to być: Renault 4 E-Tech electric, Dacia Bigster i Alpine A390. Ponadto na pozaeuropejskich rynkach ma pojawić się nowy SUV segmentu.
Poza tym dwa modele zostaną poddane modernizacji – Renault Austral i Renault Espace. To jeszcze nie koniec, bowiem na kolejnych rynkach wprowadzone zostaną: Renault Grand Koleos i Renault Kardian.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów