Zarówno Toyota, jak i BMW mają wprowadzić na rynek nową gamę samochodów osobowych z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe (FCEV). Auta zostaną wyposażone w opracowywany wspólnie system ogniw paliwowych trzeciej generacji. BMW planuje skierować do sprzedaży swój pierwszy masowo produkowany model FCEV w 2028 roku.
Aby osiągnąć efekt synergii i obniżyć koszty, współpraca ma zostać rozszerzona także na pojazdy użytkowe oraz objąć zarówno etap rozwoju, jak i produkcję. Dzięki temu pojazdy z napędami wodorowymi mają stać się łatwiej dostępne, przyczyniając się do popularyzacji tej technologii oraz wodoru jako paliwa i nośnika energii.
Jak podkreślają obaj partnerzy, do realizacji tego celu potrzebna jest szeroka współpraca wielu podmiotów. Technologie wodorowe wciąż jeszcze znajdują się na wczesnym etapie wdrożenia, dlatego konieczne jest tworzenie wodorowych hubów, gdzie dystrybucja wodoru spotka się z zapotrzebowaniem ze strony użytkowników pojazdów i urządzeń zasilanych ogniwami paliwowymi. Toyota i BMW chcą wspierać zrównoważone dostawy wodoru poprzez tworzenie popytu oraz bliską współpracę w zakresie infrastruktury dystrybucji i tankowania z producentami tego gazu, aby zapewnić stabilne dostawy i obniżyć koszty.