Dacia zakończyła 2024 rok z wynikiem 676 340 sprzedanych pojazdów, co oznacza wzrost o 2,7 proc. w stosunku do 2023 roku. Marka może pochwalić się rekordowym udziałem w europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wyniósł 3,9 proc. , oraz 4,5 proc. w przypadku samych samochodów osobowych. Dacia pozostaje także liderem w sprzedaży aut dla klientów indywidualnych, z udziałem 8,2 proc. w tym segmencie.
Największy wkład w sukces miały cztery modele. Sandero, sprzedane w liczbie 309 392 sztuk (+14,5 proc. ), pozostaje najczęściej wybieranym autem przez klientów indywidualnych w Europie od 2017 roku. Duster, z wynikiem 215 024 sztuk (+7,3 proc. ), jest najchętniej kupowanym SUV-em przez klientów indywidualnych. Jogger zajął drugie miejsce w segmencie C (96 440 sztuk), a nowa wersja Springa, choć sprzedaż modelu spadła o 63 proc. z powodu ograniczenia dopłat, przyciągnęła klientów w końcówce roku.
Dacia kontynuuje rozwój oferty napędów hybrydowych, wprowadzając jednostki HYBRID 140 w modelach Jogger i Duster oraz HYBRID 155 w Bigsterze, który zadebiutuje w salonach wiosną 2025 roku. Marka stawia także na podkreślenie wytrzymałości swoich modeli poprzez starty w rajdzie Dakar i Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych.
Pomimo wyzwań, takich jak spadek sprzedaży Springa w wyniku ograniczenia dopłat, Dacia utrzymuje dynamikę rozwoju. Producent przekonuje, że sukces marki to wynik konsekwentnej realizacji strategii, która opiera się na atrakcyjnym stosunku jakości do ceny i dopasowaniu do potrzeb klientów. Jak pokazują dane, ponad 60 proc. nabywców Dacii w głównych krajach europejskich to osoby, które wcześniej nie korzystały z aut Grupy Renault.
Rok 2025 ma przynieść kolejne wyzwania i szanse dla marki, w tym wprowadzenie na rynek modelu Bigster oraz dalszą elektryfikację gamy. Jak podkreślają przedstawiciele Dacii, marka pozostaje wierna swoim wartościom, oferując niezawodne i przystępne cenowo rozwiązania.