1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Serwisowanie auta w ASO zwiększa jego cenę przy odsprzedaży
Wiadomości

Serwisowanie auta w ASO zwiększa jego cenę przy odsprzedaży

4 min

Jak wynika z raportu „Serwis w ASO – wpływ na cenę samochodu używanego”, przygotowanego wspólnie przez Związek Dealerów Samochodów i AutoDNA, samochody serwisowane w ASO zyskują na wartości. W raporcie zaobserwowano średnie zwiększenie ceny samochodu używanego o 10% w przypadku serwisowania go w autoryzowanej stacji obsługi.
Zobacz także Wzrost sprzedaży opon w Polsce w 2024 roku. Pozytywne trendy w wielu segmentach Mercedes-Benz w obliczu wyzwań: wyniki 2024 roku i plany naprawcze Volvo. Rekordowa sprzedaż w 2024 roku
© Wikimedia Commons

Badanie przeprowadzone na 180 kombinacjach najpopularniejszych w Polsce modeli i roczników samochodów pokazuje, że obsługa w ASO się opłaca – konkludują autorzy raportu, który stanowi porównanie proponowanych przez sprzedawców cen samochodów serwisowanych w autoryzowanych stacjach obsługi oraz w niezależnych warsztatach. Przeanalizowano oferty sprzedaży 30 najczęściej rejestrowanych modeli samochodów w Polsce, porównując ogłoszenia zamieszczane na najpopularniejszych portalach ogłoszeniowych.

Badaniem objęto samochody nie starsze niż 13 lat w momencie zbierania danych. Jednocześnie raport został rozszerzony o analizę ofert wystawianych na większości portali ogłoszeniowych. Jednocześnie w celu zachowania wysokiej jakości próby, wybór marek, modeli i roczników został podyktowany liczbą pojazdów poruszających się po naszych drogach – tutaj w określeniu najpopularniejszych samochodów pomogła autorom baza danych CEP.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

W celu uzyskania możliwie najdokładniejszych wyników, z badania zostały wyeliminowane samochody znajdujące się poza terytorium Polski, opatrzone skrajnie wysokimi lub niskim cenami, a także te uszkodzone lub niesprawne mechanicznie. Najważniejszym kryterium było jednak oznaczenie mówiące czy samochód był serwisowany w ASO czy warsztatach niezależnych. 

Wyniki badania potwierdzają obserwowany trend, że właściciele samochodów serwisowanych w ASO mogą liczyć na większy zysk przy odsprzedaży swojego pojazdu. Procentowy wzrost cen pojazdów serwisowanych w ASO w stosunku do tych obsługiwanych przez warsztaty niezależne, po uśrednieniu wszystkich roczników i modeli wziętych pod uwagę, to aż 10%. Przedstawione w raporcie ceny były cenami ofertowymi, które np. w drodze negocjacji kontrahentów finalnie mogły być inne.

Zaskoczeniem nie jest też wysoki wzrost cen starszych roczników. Dla modeli z roku 2010 ceny pojazdów serwisowanych w ASO były często wyższe o 20%, a średnia dla tego rocznika wyniosła ponad 11%. Pozostałe roczniki również odwdzięczały się wzrostem cen w przypadku odsprzedaży, co szczególnie wyraźnie było widoczne w przypadku pojazdów klasy premium. W zestawieniu pojawia się też wiele ciekawostek, jak na przykład ceny Forda Fiesta, które w przypadku serwisu w ASO były średnio o 23% wyższe z rekordowym rocznikiem 2010, gdzie różnica sięgała nawet ponad 70%.

„Należy pamiętać, że serwis w ASO to nie tylko większy zysk przy odsprzedaży, jak również lepsza zachęta dla kupującego, ale przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo właściciela pojazdu. Pełna obsługa auta u dealera gwarantuje wykorzystanie technologii przewidzianej przez producenta, ale również daje możliwość późniejszego zweryfikowania historii serwisowej przez osobę zainteresowaną kupnem. Obecnie coraz szybciej rośnie grupa klientów gotowych zapłacić więcej za samochód używany w stanie jak najbardziej zbliżonym fabrycznemu, który był serwisowany w odpowiednich warunkach” – komentuje Rafał Wietoszko ze Związku Dealerów Samochodów.

Pełny raport dostępny jest Badanie przeprowadzone na 180 kombinacjach najpopularniejszych w Polsce modeli i roczników samochodów pokazuje, że obsługa w ASO się opłaca – konkludują autorzy raportu, który stanowi porównanie proponowanych przez sprzedawców cen samochodów serwisowanych w autoryzowanych stacjach obsługi oraz w niezależnych warsztatach. Przeanalizowano oferty sprzedaży 30 najczęściej rejestrowanych modeli samochodów w Polsce, porównując ogłoszenia zamieszczane na najpopularniejszych portalach ogłoszeniowych. Badaniem objęto samochody nie starsze niż 13 lat w momencie zbierania danych.

Jednocześnie raport został rozszerzony o analizę ofert wystawianych na większości portali ogłoszeniowych. Jednocześnie w celu zachowania wysokiej jakości próby, wybór marek, modeli i roczników został podyktowany liczbą pojazdów poruszających się po naszych drogach – tutaj w określeniu najpopularniejszych samochodów pomogła autorom baza danych CEP. W celu uzyskania możliwie najdokładniejszych wyników, z badania zostały wyeliminowane samochody znajdujące się poza terytorium Polski, opatrzone skrajnie wysokimi lub niskim cenami, a także te uszkodzone lub niesprawne mechanicznie. Najważniejszym kryterium było jednak oznaczenie mówiące czy samochód był serwisowany w ASO czy warsztatach niezależnych. 

Wyniki badania potwierdzają obserwowany trend, że właściciele samochodów serwisowanych w ASO mogą liczyć na większy zysk przy odsprzedaży swojego pojazdu. Procentowy wzrost cen pojazdów serwisowanych w ASO w stosunku do tych obsługiwanych przez warsztaty niezależne, po uśrednieniu wszystkich roczników i modeli wziętych pod uwagę, to aż 10%. Przedstawione w raporcie ceny były cenami ofertowymi, które np. w drodze negocjacji kontrahentów finalnie mogły być inne.

Zaskoczeniem nie jest też wysoki wzrost cen starszych roczników. Dla modeli z roku 2010 ceny pojazdów serwisowanych w ASO były często wyższe o 20%, a średnia dla tego rocznika wyniosła ponad 11%. Pozostałe roczniki również odwdzięczały się wzrostem cen w przypadku odsprzedaży, co szczególnie wyraźnie było widoczne w przypadku pojazdów klasy premium. W zestawieniu pojawia się też wiele ciekawostek, jak na przykład ceny Forda Fiesta, które w przypadku serwisu w ASO były średnio o 23% wyższe z rekordowym rocznikiem 2010, gdzie różnica sięgała nawet ponad 70%.

„Należy pamiętać, że serwis w ASO to nie tylko większy zysk przy odsprzedaży, jak również lepsza zachęta dla kupującego, ale przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo właściciela pojazdu. Pełna obsługa auta u dealera gwarantuje wykorzystanie technologii przewidzianej przez producenta, ale również daje możliwość późniejszego zweryfikowania historii serwisowej przez osobę zainteresowaną kupnem. Obecnie coraz szybciej rośnie grupa klientów gotowych zapłacić więcej za samochód używany w stanie jak najbardziej zbliżonym fabrycznemu, który był serwisowany w odpowiednich warunkach” – komentuje Rafał Wietoszko ze Związku Dealerów Samochodów.

Pełny raport dostępny jest tutaj 2.0 SERWIS W ASO 2023 (zds.org.pl).

Opr. DB

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów