Audi zakończyło 2024 rok wynikiem blisko 1,7 miliona dostarczonych pojazdów na rynki światowe, co stanowi spadek o niemal 12% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród dostarczonych samochodów znalazło się 164 tysiące modeli w pełni elektrycznych (-8%). Na wyniki wpłynęły trudne otoczenie gospodarcze, ograniczona dostępność części oraz zaostrzona konkurencja rynkowa.
Zmiany w portfolio produktów
Rok 2024 był dla Audi etapem przejściowym, związanym z wprowadzaniem nowego portfolio modeli. Marka zaprezentowała m.in. elektryczne Audi Q6 e-tron i A6 e-tron oraz odświeżone modele spalinowe, takie jak Audi A5 i Q5. - Nasza strategia zakłada wprowadzenie ponad 20 nowych modeli w latach 2024–2025. Przekształcamy ofertę, by sprostać wymaganiom rynku – zapowiedział Gernot Döllner, prezes Audi.
Mimo tego trudne warunki gospodarcze – w tym stagnacja na wielu rynkach oraz brak jasnych regulacji dotyczących subsydiów dla pojazdów elektrycznych – wpłynęły na decyzje zakupowe klientów.
Wyniki na głównych rynkach
Europa (bez Niemiec): Dostawy wyniosły 466 tys. pojazdów (-6%). W Niemczech, kluczowym rynku dla Audi, sprzedaż spadła o ponad 21%, osiągając 198 tysięcy sztukd
Chiny: Audi dostarczyło tam 649 tysięcy aut (-11%), co czyni ten rynek największym dla marki.
Ameryka Północna: sprzedaż wyniosła 241 tysięcy pojazdów (-13%). Modele elektryczne stanowiły około 12% tej liczby.
Rynki zamorskie i wschodzące: liczba dostaw spadła o 18%, osiągając 116 tysięcy pojazdów.
Perspektywy na 2025 rok
Audi zapowiada kontynuację odświeżania kluczowych modeli, takich jak Audi A7 i Q3, oraz rozwój oferty hybryd plug-in. Firma liczy, że elastyczna strategia obejmująca różnorodne rodzaje napędów pozwoli utrzymać pozycję na rynku premium, mimo trwających wyzwań gospodarczych.