1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Producentom aut mogą grozić miliardowe kary
Wiadomości

Producentom aut mogą grozić miliardowe kary

2 min

Europejski przemysł motoryzacyjny może zostać ukarany grzywną w wysokości 15 mld euro za nadmierną emisję dwutlenku węgla z powodu spowolnienia popytu na pojazdy elektryczne, powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Zobacz także Transformacja ekologiczna w europejskiej motoryzacji Reforma akcyzy od samochodów – fikcja czy realny plan? Elektromobilność w firmach nabiera rozpędu?
© Photo by Matthias Heyde on Unsplash

Producenci samochodów muszą stawić czoła surowszym celom UE w zakresie emisji CO2, ponieważ limit średniej emisji ze sprzedaży nowych pojazdów spadnie ze 116 g/km w 2024 roku do 94 gramów/km w roku 2025. - Jeśli udział pojazdów elektrycznych w rynku pozostanie na obecnym poziomie, europejski przemysł może być zmuszony do zapłacenia 15 miliardów euro kar lub rezygnacji z produkcji ponad 2,5 miliona pojazdów - powiedział de Meo radiu France Inter. - Tempo zwiększania produkcji pojazdów elektrycznych jest o połowę niższe niż to, którego potrzebowalibyśmy, aby osiągnąć cele, które pozwoliłyby nam nie płacić kar - podkreślił. menadżer, który jest również prezesem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Przekroczenie limitów CO2 może prowadzić do kar w wysokości 95 euro za każdy gram CO2 na kilometr pomnożonych przez liczbę sprzedanych pojazdów. Może to skutkować karami w wysokości setek milionów euro dla dużych producentów samochodów. - Wszyscy mówią o 2035 roku, za 10 lat, ale powinniśmy mówić o 2025 roku, ponieważ już teraz zmagamy się z trudnościami – alarmuje de Meo. Przypomnijmy, że zgodnie z unijnymi dyrektywami od 2035 roku w UE będzie można sprzedawać tylko samochody bezemisyjne. - Musimy mieć trochę elastyczności. Wyznaczanie terminów i kar bez możliwości ich uelastycznienia jest bardzo, bardzo niebezpieczne – dodał szef Renault.

Źródła: Reuters, Automotive News Europe

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów