1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Orlen inwestuje w superszybkie stacje ładowania
Wiadomości

Orlen inwestuje w superszybkie stacje ładowania

2 min

Należący do koncernu fundusz Orlen VC zainwestował w firmę Euroloop, producenta stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku.
Zobacz także Licznik AFIR: stan infrastruktury ładowania w Polsce GreenWay podsumowuje 2024 rok Ranking cen ładowania elektryków: w ferie będzie taniej
© Willbert by Euroloop

Rozwiązanie przygotowane przez Euroloop znacznie skraca czas ładowania pojazdu, tym samym poprawia komfort korzystania z urządzenia. Moc 720 kW sprawia, że każdy dostępny obecnie pojazd elektryczny może naładować się ze swoją maksymalną mocą.

Dzięki zastosowaniu technologii wykorzystującej węglik krzemu, stacja ładowania pozwala osiągnąć 97% sprawności w procesie przekształcania energii z prądu przemiennego (AC) na prąd stały (DC). Jak przekonuje Orlen w komunikacie, istotną przewagą konkurencyjną spółki jest także technologia dynamicznego współdzielenia mocy (wersja produktu S-Hub) między dwoma połączonymi stacjami ładowania. Obie funkcje mają istotnie wpływać na redukcję kosztów utrzymania stacji ładowania.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Dzięki połączonemu układowi dwie ładowarki działają jak jedna, współdzieląc moc między sobą i dostosowując ją w zależności od zapotrzebowania. Pozwala to na ładowanie nawet ośmiu samochodów jednocześnie, przy dynamicznym zarządzaniu obciążeniem modułów i prędkościami ich ładowania.

Marek Garniewski, prezes zarządu Orlen VC, mówi:

„Zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy Orlen do 2030 r. ma powstać 10 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej. To duże wyzwanie w zakresie budowy infrastruktury i zapewnienia lokalizacji, ale także wyboru dostawcy technologii, która będzie odpowiadała na coraz wyższe oczekiwania klientów.

Jesteśmy przekonani, że priorytety założycieli Euroloop, czyli wysoka efektywność, moc i elastyczność ładowarek oraz niższe koszty eksploatacji, doskonale wpisują się w zapotrzebowanie Grupy Orlen. Fundusz sfinalizował transakcję w grudniu 2023 r., utrzymując wysoką aktywność inwestycyjną i kolejny raz pokazując jak skutecznie łączyć inwestycje w nowoczesne technologie z poszukiwaniem potencjalnych synergii”. 

Spółka Euroloop sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej, a dzięki nawiązaniu współpracy z Orlen VC, będą one dostępne także w Polsce. Dodatkowo udostępnia klientom autorski system do zarządzania stacjami ładowania pod marką HAWKe, który obejmuje m.in. kompleksowy system płatności ad-hoc z terminalem płatniczym. Środki pozyskane od Orlen VC spółka ma przeznaczyć także na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, wzrost mocy produkcyjnych i kapitał obrotowy.

Marek Gutt-Mostowy, dyrektor generalny i założyciel Euroloop, podaje:

„Ładowarki Euroloop łączą w sobie dwie funkcje – elastyczność ładowarek rozdystrybuowanych z prostotą ładowarek wolnostojących. Przewagą Willbert Amber II w technologii S-Hub jest znaczne ograniczenie liczby urządzeń koniecznych do zainstalowania, co ogranicza koszty kapitałowe i zmniejsza ingerencję w otoczenie. Przemyślania konstrukcja ładowarki w wersji 2-stronnej o zwiększonym zasięgu, pozwala na jednoczesne ładowanie od 4 do 8 pojazdów (przy 2 stacjach w wersji S-Hub), dzięki czemu stacje ładowania Euroloop mogą w przyszłości zastąpić dystrybutory paliwa na stacjach paliw bez istotnej zmiany układu przestrzeni”. 

PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów