Volvo Car Poland zwyciężyło w XVII edycji Niezależnego Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych. Szwedzka marka wyprzedziła na podium Toyotę i Lexusa. Marka Volvo utrzymuje dobrą passę, zdobywając w 2024 roku tytuł lidera po raz trzeci z rzędu, a siódmy raz w historii. W tym roku firma poprawiła swój ubiegłoroczny wynik (4,58), osiągając rekordową ocenę 4,62 w skali do 5 w klasyfikacji generalnej Top 15. Co istotne, rezultat ten jest rekordowym i najwyższym, jaki marka osiągnęła w wynikach badania.
Na drugim i trzecim miejscu znalazły się siostrzane marki: Lexus i Toyota. Tegoroczny wynik Toyoty jest jej drugim najwyższym w historii, natomiast dla Lexusa – mimo zwycięstwa w 2020 roku – to najwyższa ocena, jaką marka uzyskała w dotychczasowych edycjach badania. Drugie miejsce podium opuściła natomiast marka KIA. Gorszy wynik odnotował również Mercedes. Tuż za nim, po awansie o 2 pozycje, uplasował się ubiegłoroczny debiutant – marka SsangYong.
Po ubiegłorocznym wzroście, największy spadek oceny zanotowała marka Mazda. Tracąc 0,38 punktu, spadła o 3 miejsca – na 9. pozycję. Z kolei największy wzrost odnotowały Dacia (+0,54) oraz Renault (+0,45), awansując odpowiednio o 5 i 6 miejsc. Spośród marek należących do grupy Volkswagen, mimo awansu Audi o 2 pozycje, jedynie Skoda odnotowała wzrost oceny. Z kolei oceniane wspólnie marki Seat i Cupra spadły o 4 pozycje.
Klasyfikacja generalna Top15
- Volvo (0) 4,62
- Lexus (+2) 4,40
- Toyota (+2) 4,39
- Subaru (+3) 4,00
- Kia (-3) 3,98
- Mercedes (-3) 3,97
- SsangYong (+2) 3,91
- Audi (+2) 3,69
- Mazda (-3) 3,64
- Skoda (+1) 3,63
- Dacia (+6) 3,62
- Seat/Cupra (-4) 3,52
- Renault (+5) 3,45
- BMW (-2) 3,41
- Volkswasgen (-2) 3,23
O badaniu
XVII Niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych 2024 r. to cykliczny projekt został zrealizowany przez firmę DCG Dealer Consulting pod patronatem Związku Dealerów Samochodów oraz Polskiej Izby Motoryzacji. Jego celem być poprawa relacji i warunków współpracy między dealerami a importerami. Badanie kierowane jest do właścicieli i osób zarządzających stacjami dealerskimi w Polsce. Obejmuje wszystkie kluczowe aspekty relacji między dealerami a importerami, tymi które bezpośrednio wpływają na poziom satysfakcji dealerów z prowadzenia biznesu. Badaniem nie objęto marek, które mają mniej niż 10 dealerów lub charakteryzują się niewielką skalą sprzedaży albo krótką obecnością na polskim rynku, co dotyczy głównie importerów marek chińskich.
Źródło: DCG Dealer Consulting i Volvo Car Poland
Oprac. Paweł Janas