1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Automarket przedstawił wyniki i plany na 2024 rok
Wiadomości

Automarket przedstawił wyniki i plany na 2024 rok

3 min

W 2023 roku platforma Automarket.pl sprzedała ponad 4700 samochodów, czyli o 25 proc. więcej niż przed rokiem. Cel na 2024 rok to ponad 5 000 aut.
Zobacz także Wzrost sprzedaży opon w Polsce w 2024 roku. Pozytywne trendy w wielu segmentach Mercedes-Benz w obliczu wyzwań: wyniki 2024 roku i plany naprawcze Volvo. Rekordowa sprzedaż w 2024 roku

Automarket.pl to platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane. Wszystkie auta dostępne w jej ofercie pochodzą wyłącznie z zaufanych źródeł: zasobów własnych Grupy oraz od autoryzowanych partnerów, takich jak sieci dealerskie.

Od początku istnienia (2020 rok) platforma zwiększa wyniki sprzedaży. W 2023 roku klienci kupili za jej pośrednictwem ponad 4 700 pojazdów. To o tysiąc więcej niż rok wcześniej i 1 500 więcej niż w roku 2021. Od momentu rozpoczęcia działalności na Automarket.pl sprzedano już ponad 12 tys. aut.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

- Wyniki Automarketu za 2023 rok nie tylko potwierdzają odbicie całej branży leasingowej, lecz także wyprzedzają obserwowane na rynku wzrosty. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy sprzedaż o 25 proc. wyższą niż przed rokiem. Wraz z nią o 36 proc. - do 400 mln zł – wzrosła wartość transakcji zawartych poprzez platformę. To doskonały rezultat, będący efektem systematycznej pracy całego zespołu zaangażowanego w rozwój projektu, zarówno po stronie PKO Leasing, jak i Masterlease oraz PKO Banku Polskiego – mówi Paweł Pach, prezes PKO Leasing.

Zdaniem przedstawicieli platformy Automarket.pl, wysoka sprzedaż została wypracowana dzięki poszerzeniu oferty dostępnych samochodów, realizacji licznych projektów wizerunkowych oraz poprawie efektywności. Te działania pozwoliły na zwiększenie wyników przy jednoczesnym zachowaniu budżetu na stałym poziomie.

- Roczna sprzedaż wynosząca ponad 4 700 aut to wynik, który przerósł nasze założenia z początku 2023 roku. Co szczególnie istotne, realizację rocznego celu, i to z nadwyżką, udało nam się osiągnąć przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności kosztowej. Do jej osiągnięcia przyczynił się stały zespół zaangażowany w projekt oraz zachowanie niezmiennych wydatków, nawet pomimo wysokiej inflacji, którą odnotowaliśmy m. in. w obszarze marketingu cyfrowego, stanowiącego największą pozycję w naszym budżecie – mówi Tomasz Otto, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl.

Klienci platformy Automarket.pl mogą zdecydować się zarówno na zakup za gotówkę, jak i elastyczne produkty finansowe w postaci leasingu lub wynajmu długoterminowego. W 2023 roku to właśnie one cieszyły się największą popularnością. Ich udział w ogólnej strukturze sprzedaży platformy wzrósł o 3 pp. kosztem tradycyjnych form zakupu i osiągnął pułap 80 proc.

Wyniki sprzedażowe odnotowane przez Automarket.pl odzwierciedlają również dwa inne główne trendy na rynku motoryzacyjnym: rosnące zainteresowanie samochodami segmentu premium oraz autami elektrycznymi. Sprzedaż tych pierwszych wzrosła w 2023 r. o 74 proc. w ujęciu r/r. Porównując analogiczne okresy, samochody elektryczne znalazły natomiast niemal pięciokrotnie więcej nabywców.

Cel Automarket.pl na rok bieżący rok to ponad 5000 sprzedanych samochodów. - W roku 2024, podobnie jak w ubiegłym, platforma będzie stawiała na sprawdzone rozwiązania. Systematyczne zwiększanie liczby dostępnych aut w ofercie będzie realizowane poprzez nasycenie regionów współpracującymi z nią dealerami (tak, aby kierowcy chcący odebrać pojazd osobiście, mogli to zrobić bez konieczności pokonywania większych odległości) oraz umacnianie relacji z dotychczasowymi partnerami, skutkujące wprowadzeniem na platformę kolejnych marek i modeli z ich portfolio – możemy przeczytać w komunikacie spółki.

Automarket.pl ma także w planach kontynuację prac nad poprawą rozpoznawalności marki, również z uwzględnieniem sprzedaży stacjonarnej. Na przełomie 2023 i 2024 roku platforma uruchomiła pierwszy taki punkt w Gdańsku, a w trakcie najbliższych miesięcy rozpocznie sprzedaż w trzech kolejnych lokalizacjach - w Warszawie i Poznaniu.

PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów