Program „Mój elektryk”, oferujący dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych, zakłada dwie ścieżki – dla klientów indywidualnych oraz dla firm i organizacji. Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona przez Bank Ochrony Środowiska i jest realizowana od listopada 2021 r.
Przy uruchamianiu ścieżki leasingowej BOŚ miał początkowo do dyspozycji 20 mln zł. W marcu 2022 r. NFOŚiGW zwiększył tę pulę do 100 mln zł, a niedługo później, w sierpniu 2022 r., do 200 mln zł. Utrzymująca się duża popularność programu skłoniła Fundusz do trzykrotnego zwiększenia budżetu programu w 2023 r. – do 250 mln zł w styczniu, do 400 mln zł w maju, a teraz do 500 mln zł.
Od początku realizacji programu BOŚ przyjął i ocenił ponad 12,5 tys. wniosków o dotacje o łącznej wartości przekraczającej 409 mln zł. Zarząd NFOŚiGW przyznał już dotacje o wartości ponad 376 mln zł do leasingu prawie 11,3 tys. pojazdów osobowych i dostawczych o napędzie elektrycznym.
Według danych dostępnych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ostatnim dniu października 2023 roku liczba zarejestrowanych w Polsce elektrycznych (BEV) samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony przekroczyła poziom 52 tysięcy sztuk.