Podczas konferencji prasowej Grupy Renault 31 stycznia 2025 r., o planach na ten rok mówiła m.in. Karolina Wetoszka, menadżer ds. marketingu marek Renault, Dacia i Alpine na Polskę i kraj bałtyckie. Renault rozpoczęło już przyjmowanie zamówień na całkowicie nowy model Renault 5, a w lutym dołączy do oferty specjalna wersja Roland Garros, która wyróżni się unikalnymi zderzakami, felgami oraz zupełnie nową tapicerką. Pierwsze egzemplarze podstawowej wersji Renault 5 trafią do klientów w kwietniu, natomiast wersja Roland Garros zadebiutuje w drugim kwartale roku.
Kolejną nowością będzie Renault 4, na które zamówienia zostaną otwarte pod koniec marca. Po międzynarodowych jazdach testowych zaplanowanych na maj, samochód trafi do sprzedaży w czerwcu. Marka stawia sobie ambitne cele - chce awansować z dziewiątego na siódme miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce.
W strategii Renault kluczową rolę odgrywać będzie elektryfikacja gamy. Firma planuje czterokrotnie zwiększyć sprzedaż samochodów elektrycznych w porównaniu do poprzedniego roku i podwoić sprzedaż modeli hybrydowych. Po wprowadzeniu dwóch nowych modeli elektrycznych, gama będzie obejmować pięć samochodów osobowych z napędem elektrycznym oraz siedem hybryd.
Marka zamierza również zwiększyć swój udział w sprzedaży do klientów indywidualnych - cel to 60% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych. Szczególny nacisk położony zostanie na segment C i D, który ma stanowić ponad 40% sprzedaży marki.
Rozwija się także prestiżowa marka Alpine. W tym roku planowane jest rozpoczęcie przyjmowania zamówień na model A290 (decyzja w tej sprawie zapadnie w połowie br.), a wiosną zostanie otwarty nowy salon marki w Warszawie. To kolejny krok w rozwoju tej sportowej marki w Polsce, po otwarciu Alpine Driving Experience Center we wrześniu ubiegłego roku.