
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
18-metrowe pojazdy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system wodorowy, który w połączeniu z napędem modułowym gwarantować ma optymalne parametry jezdne. Urbino 18 hydrogen zostaną dostarczone do klienta w drugiej połowie 2025 roku.
W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort. Pojazdy zostały zakupione przez podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort), zrzeszający operatorów transportu w regionie. Ostatecznym podmiotem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie przewoźnik Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie.
Autobusy, które zamówił Belfort, zostaną wyposażone w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników, które pozwalają zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW.
Autobusy wyposażone zostaną ponadto w napęd modułowy, który poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów