1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Wodorowe Solarisy pojadą do Francji
Wiadomości

Wodorowe Solarisy pojadą do Francji

2 min

Solaris pozyskał w ostatnich dniach prestiżowe zamówienie z rynku francuskiego. Osiem przegubowych autobusów wodorowych zostanie dostarczonych do miasta Belfort.
Zobacz także MAN ma nowy, autoryzowany serwis w Polsce Wzrost sprzedaży opon w Polsce w 2024 roku. Pozytywne trendy w wielu segmentach Mercedes-Benz w obliczu wyzwań: wyniki 2024 roku i plany naprawcze

18-metrowe pojazdy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system wodorowy, który w połączeniu z napędem modułowym gwarantować ma optymalne parametry jezdne. Urbino 18 hydrogen zostaną dostarczone do klienta w drugiej połowie 2025 roku.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort. Pojazdy zostały zakupione przez podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort), zrzeszający operatorów transportu w regionie. Ostatecznym podmiotem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie przewoźnik Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie.

Autobusy, które zamówił Belfort, zostaną wyposażone w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników, które pozwalają zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW.

Autobusy wyposażone zostaną ponadto w napęd modułowy, który poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect.

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów